תחרות לשמיים: כחצי שנה לאחר אישור התכנית להקמת מגדל בגובה של 100 קומות בין תל אביב לגבעתיים, אושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן הקמת המגדל הגבוה ביותר בישראל, בן 120 קומות, שייבנה במתחם בורסת היהלומים. לצד בניית "מגדל 120", ייבנו בסמיכות שני גורדי שחקים נוספים.
 
גורדי השחקים ייבנו במסגרת התוכנית להרחבת מתחם הבורסה ליהלומים, שבעבר נועדה לכלול שני מגדלים חדשים בנוסף לשלושת הקיימים. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, החליט עם כניסתו לתפקידו להרחיב את התוכנית ולהקים שלושה מגדלים חדשים, מגדל בן 120 קומות, מגדל בן 88 קומות ומגדל בן 77 קומות, בשטח בבעלות הבורסה ליהלומים שנמצא בין מתחם הבורסה הנוכחי לתחנת הרכבת ארלוזורוב. 
 
חלק משטחי הבניינים החדשים לא ישמשו את היהלומנים חברי הבורסה, אלא יושכרו לגורמים עסקיים אחרים. שאמה הכהן החליט גם להגדיל את "מגדל 120", שבמקור נועד לכלול "רק" 111 קומות, ל-120 קומות. "מגדל 120" יהיה בכל מקרה המגדל הגבוה ביותר בישראל, ויעבור גם את "מגדל בין ערים" המתוכנן לקום סמוך לבורסה, בגבול תל אביב וגבעתיים ולהיות בן 100 קומות.

הדמיית המגדל הגבוה בישראל. צילום: באדיבות דוברות עיריית רמת גן
הדמיית המגדל הגבוה בישראל. צילום: באדיבות דוברות עיריית רמת גן


התוכנית אמורה לעבור בקרוב לאישור בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. "המתחם החדש יכלול את מגדל הדגל של מדינת ישראל ויהיה שער הכניסה לרמת גן", ציין שאמה הכהן. "כולנו רגילים לברך 'עד 120' כל מי שחוגג יום הולדת. המגדל החדש יכלול בקומה האחרונה שלו לצד התצפית, מסעדה ומתחם אירועים שבהם יחגגו משפחות וחברים ימי הולדת וירגישו בשמיים תרתי משמע".
 
נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, אמר בעקבות אישור התכנית: "יש לנו חזון להרחבה ושדרוג של מתחם הבורסה למרכז עסקים שוקק ולמרכז עירוני שוקק לעיר רמת גן שהוא לא פחות גדול ושאפתני מהחזון של בוני הבורסה בשנות ה-60', ושמחתי לגלות שראש העירייה שותף לחזון הזה".
 
דבוש הוסיף כי ישראל היא אחד מארבעת המרכזים הגדולים בעולם למסחר ביהלומים במתחם הבורסה, ובבנייני הבורסה עוברים מדי יום יותר מ-10 אלפים בעלי עסקים ועובדים, והמספר צפוי לגדול עם הקמת מפעלי הליטוש החדשים שמתוכננים לקום בתוך מתחם הבורסה. לדבריו, היהלומנים זקוקים לסידורי האבטחה הקפדניים של הבורסה, הטובים מסוגם בעולם, ומעדיפים לבצע את כל עסקיהם במתחם עסקים גדול אחד, בו עומדים לרשותם כל השירותים. "התוכנית החדשה תאפשר לנו לממש את החזון הזה. שגשוגו של ענף היהלומים הוא שגשוגה של העיר רמת גן", הוא ציין עוד.
 
התוכנית, שהכין משרד האדריכלים "ישר אדריכלים", מיועדת לחבר בין תחנת הרכבת ארלוזורוב לבין "הקו האדום" של הרכבת הקלה המתוכנן לעבור בציר ז'בוטינסקי ולהפוך את כל המרחב שבין תחנת הרכבת, ציר ז'בוטינסקי ושדרות אבא הלל סילבר למתחם עסקים מודרני רציף אחד. גורדי השחקים גם יהיה בסמיכות יחסית לתחנת הרכבת תל אביב מרכז, שתהווה גשר לעובדים ואורחים המגיעים לבורסת היהלומים.