ועד האסירים הפלסטיני הודיע היום (ראשון) כי הוא דוחה את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל בכמה שעות, בעקבות המשא ומתן עם שב"ס. יש לציין, כי שני אסירים ביטחוניים של ארגון החמאס שפתחו הבוקר בשביתת רעב כבר סירבו לקבל את ארוחת הצהריים, ובשב"ס בוחנים את המשך ההתנהלות מולם.



מוקדם יותר אמרו בשב"ס כי "אם ואכן שביתה כזאת תפרוץ, להערכתנו היא תפרוץ באופן הדרגתי, כאשר בכל פעם קבוצה אחרת של אסירים ביטחוניים תיכנס למעגל השביתה ותחליף קבוצה אחרת, שקדמה לה". הגורמים ציינו כי הם ערוכים במישור המודיעיני והמבצעי.

"נדע להכיל כל התארגנות של האסירים הביטחוניים, כל פעילות שלהם, וכפי שציינו בעבר - יש לנו גם צוותים רפואיים שייתנו מענה במקרה הצורך", נמסר. "נפעיל את הסנקציות המוכרות, לרבות ענישה מיידית של מובילי המחאה והאסירים המשתתפים בה, נתגבר כוחות במידת הצורך כדי למנוע הסלמה. בעצם נגיב לכל תרחיש במלוא החומרה והנחישות כדי להבהיר כי הריבונות בבתי הסוהר, גם הביטחוניים, נתונה בידי שב"ס ולא בידי שום גורם אחר".

כזכור, ועד האסירים והמשוחררים הפלסטינים הודיע אתמול כי החל מהיום בבוקר תחל קבוצה ראשונה של אסירים ביטחוניים בשביתת רעב, שתימשך כשבוע ימים. על פי ההודעה, אם בתום השבוע לא ייענו דרישותיהם, ביניהם הקלת תנאי הכליאה והסרת המיסוך הסלולרי מבתי הכלא שבהם הוא הותקן, יפסיקו האסירים גם לשתות מים. המשבר פרץ לאחר התקנה, בחלק מבתי הסוהר בשב"ס, של המיסוך הסלולרי - שמשבש את הקליטה הסלולרית בין כותלי הכלא, ונועד למנוע מהאסירים הביטחוניים להשתמש בטלפונים ניידים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד) התייחס באירוע "שבתרבות" בכפר סבא לשביתה הצפויה ואמר: "גם לפני שנתיים, כשברגותי הוביל שביתת רעב המונית, הכי ארוכה אי פעם, הם לא הצליחו להדליק את השטח ולגרום להפגנות המוניות. כרגע, ההיערכות שלנו היא לתגבר בתוך הכלא רופאים ופרמדיקים, כדי שלא יהיה צורך לפנות את האסירים שובתי הרעב, וכדי שכמה שפחות ייצאו ויציפו בתי חולים אזרחיים. בכל מקרה, אנו מקווים שהם יישברו לפני כן".