ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון ששודר הבוקר (שני) בערוץ 12 כי הוא דן עם הממשל האמריקאי על סיפוח בהסכמה של יהודה ושומרון. נתניהו אמר בראיון כי גנץ מוביל עליו בסקרים וחזר על טענתו כי כחול לבן תוכל להקים ממשלה. ראש הממשלה הכחיש שוב כי הוא ינסה לקדם את החוק הצרפתי למנוע את העמדתו לדין. 

ראש הממשלה, לפי הסקרים אחרונים: גוש הימין לפחות 64 מנדטים אם לא 66, האם קמפיין הגוועלד לא מיותר בפעם הזו?
"אני לא יודע מה זה אומר גוש הימין כי אין לי ברגע זה 61 ממליצים ואני לא יכול להגיד שיהיו, אבל גם עוד דבר אני יודע, כרגע אנחנו רואים בסקרים כולל סקרים שלנו היום שלפיד וגנץ מובילים עלינו בכמה מנדטים. אין שום דרך למנוע את זה שיטילו עליהם במצב הזה את הקמת הממשלה, ואם הם יקימו את זה אתה יודע בדיוק מה הם יעשו. הם ילכו למפלגת העבודה, ילכו למרצ, ייצרו את הבלוק, יש להם גם גוש חוסם עם הערבים ואז הם יבואו יפרקו אחת או שתיים ממפלגות הימין ואז תקבל ממשלת ימין".
 
אני שומע את בנט, דרעי וליברמן אומרים אל תאמינו, זה ספין שיפגע בנו. אתה לא חושש שקמפיין הגוועלד יגרום למחיקה של מפלגות הימין הקטנות?
"לא אני לא חושש בכלל, אגיד לך למה. יש פער שאנחנו רואים את זה וגם אתם רואים את זה, אתה יכול לבדוק את זה בסקרים שלכם, רואים פער של כמה מנדטים בין שניים לשלושה מנדטים של מצביעי ליכוד ומצביעי ימין שבטוחים שזה בסדר כי אומרים להם יש לנו גוש, נתניהו מנצח נתניהו מוביל, כשאני מפגר ואין לי גוש, אומרים הכל בסדר תישארו בבית. והם נשארים בבית. עכשיו אני נדהמתי, הייתי בשוק התקווה, משהו לא יאומן כולם התלהבות אדירה, מאוד התרגשתי. אישה אחת ניגשה אלי ואומרת לי: "ביבי כל הכבוד אתה בטוח מנצח". אז אני אומר לה: "את הולכת להצביע?", אז היא אומרת לי: "לא, לא, יש לי סידורים באותו יום, אבל המשפחה שלי הולכת להצביע". אמרתי לה: "אם את לא הולכת להצביע אנחנו נפסיד. ואז גיליתי בסקרים דבר מדהים פשוט גיליתי את זה, שיש לך פער. אז קודם כל האנשים הליכוד והימין שאננים, הם שאננים. חלק מהם בבית, הם חייבים לבוא".
 
יש לך הבטחות פומביות מבנט, מפרץ, מדרעי, מכחלון, מליברמן. כולם אומרים נמליץ רק על ביבי. אתה חושש שיש מישהו מהאנשים האלה שיתהפך ברגע האמת?
"אתה מתכוון שברגע המבחן יגידו "מה שרואים מכאן לא רואים משם"? להגיד לך שזה לא יכול לקרות, זה יכול לקרות. אבל יש כאן משהו אחר. אתה מסכים איתי שאם הליכוד מוביל אז אין שום דרך שהדבר הזה יקרה, שום דרך. וכרגע כיוון שהנשיא דיבר פעם אחר פעם אחר פעם על חשיבות המפלגה הגדולה הוא לא אמר שבכל מקרה הוא יעשה את זה אבל אמר זה יכול להיות שיקול רציני מאוד, ואני אומר לך שזה יכול להכריע את העניין".

בני גנץ. צילום: אלוני מור
בני גנץ. צילום: אלוני מור

 
אתה באמת חושב שנשיא המדינה ייקח את היחסים האישיים איתך ויעוות את רצון הבוחר?
"הוא אמר דבר אחד, הוא אמר אם אין למישהו 61 אז שיקול גדול מאוד יכול להיות המפלגה הגדולה. לפני כן הוא אמר במשך 2016, 2017, 2018 הוא אמר המפלגה הגדולה המפלגה הגדולה. לכן אני אומר אין דרך להבטיח שזה לא יקרה, אני דרך אגב לא חושב שזה נכון אני חושב שבאמת למי שיש לו את מספר הממליצים הגדול הוא זה שצריך להכריע גם אם אין לו 61, אבל זה לא מובטח שזה יהיה".
 
בוא נדבר על מי שאולי יהיה חלק מהממשלה שלך, משה פייגלין. הצהיר שלא ייכנס בלי תפקיד שר האוצר. אתה מכיר את האג'נדה שלו, הוא מועמד לגיטימי בעיניך לתפקיד שר האוצר?
"הוא מועמד לגיטימי אבל אני לא מחלק כרגע תפקידים. אני יכול להגיד לך קודם כל כלכלה חופשית אף אחד לא צריך ללמד אותי כי אני עשיתי 60-70 רפורמות כאן ששינו את פני המדינה, אתה יודע פעם לא יכולת, כשאני נעשיתי ראש ממשלה בפעם הראשונה לא יכולת לצאת מהמדינה הזאת עם יותר מ-1000-2000 דולר בלי לקבל אישור מבנק ישראל והיית צריך להפקיד אותם בחזרה כשאתה חוזר, זה פשוט אבסורד. אני פתחתי את הכל עשיתי כאן רפורמות ענקיות של שוק חופשי, אז אני יכול להגיד... תשמע אני אומר לך לא יודע אם הוא מתכוון לזה אבל אני יודע למה אני מתכוון, אני בעד כלכלה חופשית ורגישות חברתית ושילבנו את שני הדברים האלה וזה מה שהיה וזה מה שיהיה".

"הדיבור הזה על תיקים הוא אבסורדי אני אפילו לא יודע שאני אהיה ראש ממשלה. משום שאם אנחנו לא סוגרים את הפער של כמה מנדטים מול לפיד וגנץ הסכנה הגדולה והייתי אומר היא כמעט וודאות שיטילו עליהם להרכיב את הממשלה ואז נקבל ממשלת שמאל, ולכן כל המפלגות האלה דרך אגב יעופו הצידה אולי ייקחו אחת או שתיים אתה יודע כעלה תאנה בסלט שלהם. אצלי בסלט אין עלה תאנה זה יהיה נטו ימין, כל המפלגות האלה יהיו בפנים, כולם בפנים. ליברמן, כחלון, בנט, פרץ וסמוטריץ' ומי עוד שכחתי? לא רוצה לשכוח אף אחד, כולם בפנים".

"יש להם מדיניות הפוכה משלי"
 
לגנץ לא תקרא?
"לא, אני לא אקרא לו. לא יכול איך אתה מחבר דבר כזה? זה לא מתחבר. יש להם מדיניות הפוכה משלי, הם היו בעד הסכם הגרעין עם איראן שאני הייתי נגדו, הם היו נגד גדר ההפרדה שאני כפיתי אותה עליהם, הגדר שמנעה שיטפון של מיליון אפריקאים לתוך מדינת ישראל בלתי חוקיים. הם בעד להוציא 80-90 אלף מתיישבים מיהודה ושומרון לפני שהחברת פרסום הזאת שמנהלת אותם אמרה להם להגיד אחרת אבל זה מה שהם אמרו וזו המדיניות האמיתית שלהם, המדיניות שלהם היא להשיג את הסכמת הפלסטינים לנו על ידי ויתורים מסוכנים, מזה לעבור לעולם הערבי ומשם לעבור לעולם".

"המדיניות שלי בדיוק הפוכה: אני מגיע לעולם מתוך עוצמה כלכלית ביטחונית דיפלומטית, מזה שאני מגיע לעולם הערבי. אתה רואה את המפה הזאת מאחורי? תאמין לי, אני לא רוצה להגיד שהייתי עם כל מנהיגי ערב, אבל הייתי עם לא מעט מהם והם מכבדים את העוצמה שלנו, אני לא בא ומשלם עם וויתורים מסוכנים, עם עקירת ישובים ולכן משם אני אגיע לשלום אמיתי ואחראי גם עם הפלסטינים. מהעולם, אל העולם הערבי, אל השכנים, אבל הכל הפוך מתוך עוצמה ולא מוויתורים והרכנת ראש, וכך אני נוהג הרי זו לא סיסמה".
 
הבטחת לפני עשור את הפלת החמאס והמציאות היא של סבב אחרי סבב אחרי סבב. אומר נפתלי בנט, חבר קבינט: המדיניות של נתניהו היא רופסת.
"כן טוב אז הוא אומר, אוקיי. החמאס לא חושב ככה. שיגידו ויתבטאו כמה שהם רוצים אבל עם ישראל רואה את האמת. אנחנו לא שמנו את האסלאם הקיצוני במזרח התיכון, אני לא יכול לעקור אותו מאיראן וספק אם אפשר לעקור אותו מעזה, אבל אנחנו יכולים לכבוש את עזה ואנחנו ערוכים לזה, זה יכול לקרות. אין ברירה, יכול להיות שניכנס למערכה רחבה. אבל אני יודע דבר אחד, ארבע וחצי שנים אף אזרח ישראלי לא נהרג מעזה, 300 מחבלים פלסטינים התנפצו על הגדר, רצו לחטוף את החיילים שלנו ולהרוג אותם, 300 הרוגים מחבלים פלסטינים ואלפי פצועים. ביום השנה להפגנת המיליון לא רק שלא באו מיליון, באו שבריר. אתה אף פעם לא יכול לדעת עם החמאס אבל ראיתי שהם שלחו אלפי מרסנים שלהם, של הג'יהאד האיסלאמי כדי למנוע התנגשות. אגיד לך יותר מזה: כולם אומרים אין בעיה, נפתור את הבעיה, שמעתי את גנץ, שמעתי את אשכנזי, שמעתי את בוגי. אפילו את מה שאנחנו עושים הם לא רצו לעשות. אבל אני לא בא אליהם בטענות בעניין הזה, אני בא אליהם בטענות שהם יעשו את השטות הזאת שעשינו בעזה, הם יעשו ביהודה ושומרון, שזה 20 פעם עזה. חולש על תל אביב, על ירושלים, חובק את באר שבע ואת חיפה. אני לא אתן לזה לקרות".

"יותר מזה, תראה: אני כשדיברתי עם הערבים, המנהיגים הערבים, שאלתי אותם שאלה: "תגידו לי, אם אני אאלץ וזה יכול לקרות להיכנס ולכבוש את עזה, וזה דבר שיעלה לנו בדם רב. אבל אם אאלץ לעשות את זה, אתם תיקחו את זה?". וכולם בלי יוצא מן הכלל אמרו לי: לא. עכשיו אני אומר לעצמי, מה האופציה שיש לנו? אנחנו קונים בעצם הרתעה, 4 וחצי שנים, אמרתי, אף אחד לא נהרג, הצמיחה בעוטף עזה היא אדירה. יש שם בעיות, אני לא מתעלם מזה אבל אדירה, הכי גבוהה במדינת ישראל. עכשיו אני מוכן לשלם מחיר פוליטי על כל הטוקבקיסטים וכל הביקורות הריקות האלה, אני מעדיף לשלם מחיר אישי אבל אני לא אתן לשפוך את דם בנינו על מלחמה מיותרת, שלא יהיה לי מה לעשות אחר כך עם עזה. אם צריך נעשה את זה, אבל אתה יודע אני מצפה, אתה רואה בתמונה כאן את אחי זיכרונו לברכה? נפלו לי הרבה חברים. עבורי וכולם יודעים, זה לא ספין, זה אמיתי, אני לא משחק בעניין הזה".

"אני לא משחק בפוליטיקה, לא במלחמה ולא בשלום. כשדיברתי עם טראמפ לפני שנתיים ואמרתי לו: אני מבקש את הדבר הזה, כל פגישה. אני מבקש שתכיר ברמת הגולן, זה לא היה ספין, לא היה פוליטי, זה דבר שאני מאמין, זו הצהרה. אני עושה את זה מתוך אמונה עמוקה, אז מה אתה חושב שהיחסים ביני לבין פוטין שהם באמת מיוחדים, כמו היחסים עם טראמפ? אתה חושב שאני עושה את זה בשבילי אישית? אני עושה את זה בשביל לשמר את חופש הפעולה של צה"ל ושל חיל האוויר, זה בדיוק מה שאני משיג. אם אתה רוצה להיות ראש ממשלת ישראל ולפיד וגנץ רוצים להיות ראשי ממשלה, אתה צריך להיות מסוגל לפעול בזירה העולמית. אני בניתי את היכולת הזאת ולכן זה משרת את מדינת ישראל, אבל אני לא עשה מלחמות מיותרות. אני אומר לך".

אמרת לפני יומיים בראיון לרינה מצליח שאחרי הבחירות תספח את יהודה ושומרון.
"לא אמרתי את זה, הייתי מאוד מדוייק: אמרתי כל ההתיישבות, כל נקודות ההתיישבות".
 
אז למה לא עשינו את זה עד עכשיו?
"למה זה לקח לי שנתיים עם נשיא כל כך ידידותי לקבל את ההכרה ברמת הגולן? זה לוקח זמן. אני מעדיף לעשות את זה עם הסכמה. אני דיברתי על כך עם הנציגים של הנשיא טראמפ, אמרתי להם: לדעתי, אין מנוס מזה, אני חושב שזה גם נכון. אבל זה יהיה, זה לא דבר שאני בישלתי לבחירות. אני הייתי צריך לעבור שלושה שלבים: שלב ראשון היה עלי לחץ כביר אבל כביר, אתה יודע ניב וכל מי ששומע אותנו וצופה בנו עכשיו יודע, עמדתי בלחץ אדיר. ממשל אובמה אמר לי: 'אפילו לא לבנה אחת', אז ברוך השם התגברנו על זה. מהשלב של הבלימה עברנו לשלב של בנייה משמעותית ועכשיו נעבור לשלב של החלת החוק על היישובים, לא אמרתי מעבר לזה. אני מעדיף לעשות את זה בהדרגה עם הסכמה אמריקאית".

התאכזבת כששמעת את הנשיא טראמפ אומר שיש קרב צמוד בינך לבין גנץ ומדובר בשני אנשים טובים?
"קודם כל הלוואי שהיה קרב צמוד, כרגע הוא מוביל עלי, אז לכן הוא כנראה לא מעודכן. אין לי ספק לגבי הידידות שלו. רודי ג'וליאני שהוא יועץ קרוב שלו יצא בביקורת חריפה על גנץ, שהוא אמר שהוא מקווה שהנשיא טראמפ לא עושה פוליטיקה בזה שהוא נתן לי את רמת הגולן. חשבתי שגנץ אומר שישראל לפני הכל, אז מה זה מעניין אותך בכלל. אני מביא דבר טוב למדינת ישראל".

"זה הכל ספינים" 
 
אמרת בראיון לקרן מרציאנו שלא עסקת בחוק הצרפתי או דומה לו, אבל השרים ארדן, שטייניץ, כחלון ובנט הציעו להתנגד לחוק.
"לא יהיה חוק צרפתי".
 
ומה לגבי שינוי חוק החסינות?
"אני אומר לך, אין לי שום כוונות לעשות שום שינוי, בשום חוק. זה ספינים, אתה חושב שאני קידמתי את החוק הצרפתי דרך מקורביי? אמרתי יש לי כמה חברים טובים שם, שהם עוזרים לי יותר ממה שצריך וזה בסדר. אבל עובדה שזה לא התקדם, לכן זה הכל ספין. השאלה העיקרית שכל הזמן מנסים להסתיר, זה מה עומד על הפרק? אני קידמתי את מדינת ישראל, הפכתי אותה ללקוח עולמי באמצעות תפיסה מסוימת, תפיסה כלכלית של חוק חופשי, העצמה ביטחונית ופריצה למרחב הדיפלומטי. עכשיו הם רוצים ללכת אחורה, להביא את ניסנקורן לשר האוצר".
 
על פרשת הצוללות אמר: "זה לא מטריד את האנשים אלא את התקשורת. דברים שנאמרו לקראת בחירות. יש רצף של מסמכים, שר הביטחון לשעבר אמר שלא ידע, אני לא בטוח שלא ידע. יש אגף במשרד הביטחון שמטפל בזה, זה הכל קשקוש. היועמ"ש אמר שזה קשקוש. אין להם מה להגיד, מניות, צוללות, בוטים, זה לא יאמן. אין להם תוכנית מעשית כי הם שמאל". 
אתה חושב שגנץ לא כשיר נפשית?

"לא, אני לא חושב, זו לא השאלה. גנץ אמר שזה החודש הקשה בחייו - כל שעה כרה"מ קשה יותר. יכול להיות רמטכ"ל מעולה שלא יכול להיות רה"מ. הוא קורס תחת הלחץ. אומרים 'איך יעבור את הראיון הבא?'. מה אני עושה פה הכנות? איש עסקים יכול להיות רמטכ"ל? לא בהכרח. רמטכ"ל יכול להיות רה"מ? לא בהכרח. לפיד לא מבין בכלכלה וגנץ פשט את הרגל".
 
"אנשי השמאל רוצים בהצלחת המדינה אבל הם הגיעו לשפל המדרגה", אמר. "האשימו אותי בבגידה, זה לא ראוי, בהתקפות נגד אשתי ובני, יכולים לבקר אותי וכמה שרוצים, שיגידו מה הם יעשו. הפכנו את ישראל למדינה אחרת בכלכלה, בדיפלומטיה. לא השלמנו את המלאכה, יש בעיות, אני ער לזה. בטח, יש עוד דברים לתקן אבל רק על ידי כלכלה שתממן את זה, הם לא מבינים בכלכלה שום דבר. יש עוד מה לתקן, אני רוצה את המנדט להוביל את הדרך הזו".
על כתבי האישום נגדו אמר: "לדעתי הכל ייפול, הטענות העיקריות נפלו כבר, תראו מה עשיתי בשבוע עם הגולן, עם טראמפ, עם פוטין, עם זכריה באומל, אני אומר תראו את התוצאות. אני מביא את ישראל למצב הטוב בתולדותיה. אפשר ללכת קדימה או ללכת אחורה".
דיברת בזמנו על תחימת כהונת רה"מ לשתי קדנציות.

"אמרתי זאת כדי להעביר חוק בחירה ישירה, מה שלא הצלחתי. במשטר נשיאותי נותנים לך כוח בלתי מוגבל, בשיטה פרלמנטרית זה הרבה יותר קשה אבל הציבור יבחר. אני אומר להם: אם אתם מסכימים עם המדיניות שלנו אל תישארו בבית".