בחודשים האחרונים יותר ויותר פוליטיקאים הגיעו לתיכונים ברחבי הארץ על מנת לנסות לשכנע את ציבור הבוחרים הצעיר להצביע דווקא בהם. התקיימו פאנלים רבים בהשתתפות מועמדים מרשימות שונות ונערכו הצבעות מקדימות על מנת לנסות לקבל את תמונת המצב בשטח. כעת, סקר שערכה לאחרונה רשות המחקר במכללת לוינסקי לחינוך, מראה כי לא כולם מרוצים מכניסת הפוליטיקאים לשטחי בתי הספר, אך מגלים לכך יותר הבנה בתקופת בחירות.



מהסקר עולה כי למעלה ממחצית מציבור הבוגרים וכשליש מהתלמידים מתנגדים לכניסתם של פוליטיקאים לבתי הספר. הסקר נערך בחודש שעבר והשתתפו בו 502 בוגרים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית ו-170 תלמידי תיכון. הסקר בדק גם את הקשר בין העמדה כלפי כניסת פוליטיקאים לבתי ספר לבין מידת הדתיות והנטייה הפוליטית של המשיבים.



לפי הסקר, תלמידי תיכון תומכים בכניסת פוליטיקאים לבתי הספר בתקופת הבחירות בשיעור גבוה יותר באופן משמעותי (56%), משיעור התמיכה של בוגרים (33%). מנגד, מי שמתנגדים לכניסת הפוליטיקאים בשערי בתי הספר הם 71% מהציבור הבוגר החרדי, 53% מהציבור הבוגר החילוני ו-45% מהציבור שדעותיו הפוליטיות נוטות לשמאל. עוד עולה כי תלמידים חילוניים ומסורתיים מסכימים לכניסה של פוליטיקאים לבתי ספר במידה גבוהה בהרבה (62% ו-70% בהתאמה) מאשר תלמידים דתיים (40%) וחרדים (26%). שליש מהתלמידים שנטייתם הפוליטית ימנית מתנגדים לכניסתם של פוליטיקאים לבתי ספר.



פרופ' איציק גילת, ראש רשות המחקר במכללת לוינסקי לחינוך, התייחס לכך ואמר כי "התוצאות מראות שהעמדה כלפי כניסת פוליטיקאים לבתי ספר קשורה באופן ברור למידת האמונה הדתית וגם לנטיות הפוליטית הן בקרב ציבור הבוגרים והן בקרב תלמידים. ככל שמידת האמונה הדתית גבוהה יותר כך אחוז המסכימים נמוך יותר. כמו כן, אחוז המסכימים גבוה בהרבה בקרב מי שנטייתם הפוליטית שמאלנית מאשר בקרב האוכלוסייה שנטייתה הפוליטית ימנית".