את קורות חייה של זוכת האירוויזיון נטע ברזילי בשנתיים האחרונות מכיר בעל פה כמעט כל צרכן תרבות ישראלי, החל מהאודישן המרגש ל"הכוכב הבא לאירוויזיון" בו חזתה את הופעתה בתחרות ("עם ריסים ארוכים"), דרך הניצחון המרגש על הבמה הגדולה בעולם ועד הלהיט "באסה סבבה" שכבש המצעדים באירופה ובארה"ב. כעת, ברזילי חושפת היום (שני) פרטים חדשים על עברה הרחוק, או יותר נכון, על עברה של משפחתה.



ברזילי יצאה למסע לחקר משפחתה ומוצאה האתני. את המחקר על שורשיה ערכה חברת ההייטק "MyHeritage", נותנת החסות של האירוויזיון, שחקרה את עברה המשפחתי 7 דורות ו-300 שנה אחורה. המחקר גילה שמשפחת אביה שינתה את שם המשפחה המקורי מ"שפיזאייזן" ל"ברזילי", המשמעות של שניהם זהה: נפח. חוקרי החברה טסו לפולין כדי לאתר ולצלם עבורה את בית מגורי הסבא-רבא שלה, נתן ברזילי, שחי בעיר טומשוב לובלסקי.





מצד משפחת אמה, סבא של סבא של נטע בנימין סרור, היה במקור מטריפולי, לוב. שם היה בעל בית חרושת לסבון והחוקרים איתרו והציגו בפניה סבון בן 100 שנה מאותו מפעל. הסבון העתיק נשתמר מאז ומוצג במרכז מורשת יהדות לוב באור יהודה. החוקרים איתרו גם כוס קידוש ששימשה את משפחתה בכל ערב שבת במשך למעלה מ-120 שנה. בעקבות המחקר נטע גילתה שהיא קשורה משפחתית ליותר מ-7,000 איש הפזורים בשישים מדינות ברחבי העולם. 



בסרטון שהשיקה החברה מספרת ברזילי בעקבות הגילוי: "אני רוצה לדעת עוד, זה ממכר! התערובת הזו עושה אותי מי שאני. זה מדהים לראות את הקשר בין כולנו, ושאנחנו לא  כל כך שונים אחד מהשני. כולנו מתערבבים, שזה ממש מגניב. כולנו משפחה אחת גדולה".