למרות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, תביעת הדיבה בסך מיליון שקלים נגד ראשי כחול-לבן על ההאשמות החמורות נגדו בפרשת הצוללות לא הוגשה, ולמעשה אף נגנזה וירדה מסדר יומו של נתניהו. כזכור, ראשי כחול לבין העלו טענות חמורות נגד נתניהו בפרשת הצוללות, ואף רמזו כי בגד בביטחון המדינה עבור בצע כסף. 
לפני שבועיים חשפנו ב"מעריב און-ליין" כי נתניהו החליט להקפיא את תביעת הדיבה נגד שלושת ראשי כחול-לבן: בני גנץ, בוגי יעלון וח"כ יאיר לפיד. פרסמנו כי פרקליטי ראש הממשלה נתניהו הסתייגו מהגשת תביעה דיבה נגד ראשי רשימת "כחול לבן" ואף המליצו לו להימנע מכך. ההחלטה על ההקפאה הגיעה כאשר טיוטת התביעה כבר הייתה מוכנה וחיכתה על שולחנו של נתניהו במשך שבוע ללא מעש.
ראש הממשלה נתניהו הכחיש נחרצות את הפרסום במעריב ומסר כי הפרסום הוא "שקר מוחלט. התביעה בהכנה". אולם חרף ההכחשה, התביעה לא הוגשה ולא קודמה, הוכנה או טופלה בשום דרך שהיא. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לפרסום ועקץ את נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "כרגיל, ביבי חזק באיומים, במעשים קצת פחות. הוא כל כך פוחד שפרשת הצוללות תיפתח שהחליט בסוף שלא לתבוע אותי". לפיד המשיך וכתב "אז בוא ביבי, תתבע אותי. אני מסיר את החסינות". למרות ההתגרות, התביעה נגנזה. 

  
יעלון. צילום: אבשלום ששוני
יעלון. צילום: אבשלום ששוני
לפיד. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
לפיד. צילום: תומר נויברג, פלאש 90


כזכור, פרסמנו כי ממידע שהגיע לידי מעריב עולה כי נמנע מהגשת התביעה, כיוון שפרקליטיו העלו חשש כי מדובר במילכוד בעייתי ומיותר מבחינתו, על רקע פרשת המניות שנבדקת בימים אלה בפרקליטות מיסוי וכלכלה. מלבד זאת, פרקליטיו אמרו לנתניהו כי הוא יצטרך להעיד ולהיחקר לפרטי פרטים על דוכן העדים על חלקו בפרשת הצוללות, ויחויב לאפשר ליריביו לנבור בפרטים שייתכן שלא יטיבו עמו ציבורית.
בשבועיים שחלפו בינתיים מצבו של נתניהו לא השתפר מבחינה זו, וגורמים במשרד מבקר המדינה כמו גם בפרקליטות אומרים כי הדרך להתערבות המשטרה בפרשת המניות נראית כמעט בלתי נמנעת. ההערכה היא כי היועמ"ש יורה לאחר הבחירות על פתיחה בבדיקת משטרה כדי לבחון אם יש צורך בפתיחה בחקירה פלילית נוספת נגד נתניהו. יש לציין כי גורם בכיר במשרד המשפטים אומר למעריב און-ליין כי הוא לא רואה קשר בין פרשת המניות לבין מכירת הצוללות למצרים  
מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נמסרה תגובה.