משבר הממסכים הסלולרים: נציגי האסירים הביטחוניים העבירו הערב (שני) רשימה שמית של כ-150 אסירים ביטחוניים, מארגונים פלסטיניים שונים, שהחלו לשבות רעב, וזאת בעקבות מה שהם הגדירו כ"כישלון המגעים עם הנהלת בתי הסוהר", כך על פי דיווחים פלסטיניים. כזכור, בשבועות והחודשים האחרונים הורגשה תסיסה בבתי הכלא הביטחוניים בעקבות סידרת צעדים שנקט השר לביטחון פנים גלעד ארדן להקשחת תנאי הכליאה שלהם. בשב"ס מעריכים בשלב זה כי כ-30 אסירים ביטחוניים צפויים להתחיל בשביתת רעב, ולא מאות כפי שמדווחים הפלסטינים.



נושא המחלוקת העיקרית בין האסירים להנהלת בתי הסוהר היא הצבת מכשירי מיסוך סלולריים, שנועדו למנוע שימוש במכשירי טלפון מוברחים בבתי הכלא, דבר שהוביל זעם רב בקרב האסירים, ואף למספר פיגועי דקירה שאירעו בשבועות האחרונים בבית הכלא קציעות, בהם נפצעו מספר אסירים. אתמול החלו שני אסירים של ארגון חמאס בשביתת רעב וסירבו לקבל אוכל.



אתמול התייחסו בשב"ס לאפשרות של שביתת רעב ואמרו כי "אם ואכן שביתה כזאת תפרוץ, להערכתנו היא תפרוץ באופן הדרגתי, כאשר בכל פעם קבוצה אחרת של אסירים ביטחוניים תיכנס למעגל השביתה ותחליף קבוצה אחרת, שקדמה לה". הגורמים ציינו כי הם ערוכים במישור המודיעיני והמבצעי.

"נדע להכיל כל התארגנות של האסירים הביטחוניים, כל פעילות שלהם, וכפי שציינו בעבר - יש לנו גם צוותים רפואיים שייתנו מענה במקרה הצורך", נמסר. "נפעיל את הסנקציות המוכרות, לרבות ענישה מיידית של מובילי המחאה והאסירים המשתתפים בה, נתגבר כוחות במידת הצורך כדי למנוע הסלמה. בעצם נגיב לכל תרחיש במלוא החומרה והנחישות כדי להבהיר כי הריבונות בבתי הסוהר, גם הביטחוניים, נתונה בידי שב"ס ולא בידי שום גורם אחר".