ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עלה לראשונה לשלטון לפני 24 שנים כשהצליח לעקוף את שמעון פרס בבחירות 1996 באחוז אחד בלבד ושינה את ההיסטוריה של המדינה. מאז ועד סבבה בחירות השלישי של השנה החופות, שלל תוכניות סאטירה וקומיקאים לקחו על עצמן את התפקיד של להפוך את ראש הממשלה לדמות קומית. מ"החרצופים" דרך "יצפאן" ועד "ארץ נהדרת": ביום הבחירות, אתם בוחרים - מי הצליח לעשות "ביבי" הכי טוב.

 



החרצופים
תוכנית הסאטירה הראשונה בטלוויזיה המסחרית בישראל עלתה בזכיינית "טלעד" בערוץ 2, שלושה חודשים בלבד לפני עלייתו של נתניהו לשלטון ולמעשה הניחה את היסודות לעיצוב דמותו בסאטירה הישראלית בתוכניות שבאו אחריה. התוכנית נוצרה על ידי אפרים סידון בהתבסס על פורמט תוכנית הסאטירה הבריטית "Spitting Image" שהציגה בובות קצף קריקטוריות בדמות הפוליטיקאים שלהם הבובות לעגו. את הדיבוב לבובות ואת חיקויי הפוליטיקאים ביצעו טוביה צפיר, שרית סרי, תומר שרון ועוד מדבבים.

מלבד בחיקוי של נתניהו, זכו בתיקנים שמתחת לכיור שלו לדמויות משלהם בסדרת המערכונים "משפחת החרג'וקים" הגרה מתחת לכיור במטבח של שרה נתניהו. שנים מאוחר יותר, בסרטון שהציג מושיק גלאמין מהמטבח במעון ראש הממשלה, נראה כי ייתכן כי אכן התגוררה משפחה כזו מ"תחת לכיור של שרה".



טוביה צפיר
חיקוי נוסף וזכור במיוחד של נתניהו בימיו הראשונים כראש ממשלה הוא של הקומיקאי הוותיק טוביה צפיר. הבדרן מילא את תפקידו של נתניהו עוד בימים בהם אחד המשפטים המזוהים ביותר איתו היה "מחשב לכל ילד".

במערכון "ביבי נתניהו בראי ההיסטוריה", היטיב צפיר לחקות את נתניהו, כשהוא זוקף לזכותו הישגים שונים כמו ההכרזה על הקמת המדינה, הניצחון של מכבי תל אביב באליפות אירופה, הזכייה "הללויה" באירוויזיון ועוד.




"יצפאן"
עם נפילת ממשלת ברק בסוף שנת 2000, חזר נתניהו לפוליטיקה לאחר היעדרות קצרה, בסמוך לעלייתה של תוכניתו של הקומיקאי אלי יצפאן, בערוץ 3 של HOT - "יצפאן". בתוכנית, באה לידי ביטוי יכולת החיקוי של יצפאן ויכולתיו כקומיקאי, בקשת רחבה של דמויות, כגון חיקויים של אריק שרון, שמעון פרס, בנימין נתניהו, אהוד ברק.

נתניהו שלא היה ראש ממשלה באותה תקופה ושירת בתפקידים שונים ביניהם שר האוצר, הפך לדמות קומית, אנרגטית ומלאה בעצמה בדמויות של יצפאן ותבע את המשפט הידוע "אני מצוין". 




"ארץ נהדרת"
מאז עלייתה של תוכנית הסאטירה המצליחה ביותר בישראל בימים אלו, "ארץ נהדרת" בנובמבר 2003, דמותו של נתניהו, שהיה שש שנים לפני הפיכתו לראש ממשלה בפעם השנייה - כיכב בתוכנית. 

בתוכנית שזכתה בשמונה פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה ברציפות גילם הקומיקאי אלי פיניש את דמותו של נתניהו וליווה אותו לאורך האירועים והפרשות הגדולות שהתרחשו במהלך כהונתו.

ערוץ 20
גם בערוץ המזוהה עם הצד הימני יותר של המפה הפוליטית לא ויתרו על חיקוי של ראש הממשלה נתניהו. הקומיקאי יוסי וידר היה זה שנכנס לנעליו של נתניהו, או יותר נכון, לתוך תוכנית המחשב שהפכה אותו לראש הממשלה.

בשנה שעברה וידר זכה לחקות את ראש הממשלה, לא רק על מסך ערוץ 20, אלא בפני ראש הממשלה עצמו וחבריו למפלגה. נתניהו שראה את החיקוי מיהר להגיב: "עכשיו נראה אותי מחכה אותו".