למרות הכחשות נתניהו: יו"ר האיחוד הלאומי וחבר איחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר לפעילי מפלגתו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח למפלגתו את תיקי החינוך והמשפטים לאחר הבחירות. בהקלטה שפורסמה הערב (שני) ב"החדשות 12" נשמע סמוטריץ' אומר בשיחה סגורה כי למרות ההכחשות של ראש הממשלה בחודש שעבר, התיקים האלה הובטחו למפלגתו, וציין כי הוא מבין מדוע נתניהו מכחיש את ההסכם, אך ההסכם שריר וקיים.



"חברים אני לא חושב שאני מחדש לכם משהו, זה כבר התפרסם יותר מפעם אחת", פתח סמוטריץ' את דבריו ,"היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים. לכולם ברור שהכוונה להשאיר בידיים שלנו את החינוך והמשפטים", הוא הוסיף. "זאת גם לא לא דרישה מוגזמת", טען סמוטריץ' והסביר, "אלה שני תיקים שהיו שלנו, אני מזכיר, זה לא נפתלי בנט קיבל אותם באופן אישי, תיקים שהיו שלנו נשארים שלנו, זה הסיכום אני מציע גם לא להיבהל מההכחשות של נתניהו. כל אחד ושיקולי הקמפיין שלו, זה בסדר גמור". 



מפזר הבטחות? ראש הממשלה נתניהו, צילום: רויטרס
מפזר הבטחות? ראש הממשלה נתניהו, צילום: רויטרס



כזכור, בחודש פברואר נטען כבר כי נתניהו הבטיח את שני התיקים למפלגת איחוד מפלגות הימין, במהלך המשא ומתן לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, דבר שנתניהו עצמו הכחיש. בליכוד ישנו חשש כי החשש של מצביעים מתונים מסמוטריץ' כשר חינוך יעביר קולות מהימין למפלגות המרכז. 

מלשכתו של חבר הכנסת סמוטריץ' נמסר:
"הדברים נאמרו בשיחה פרטית שקיימתי עם פעילים. אחד מהם היה ככל הנראה שתול של השמאל שלא בוחל בשום שיטה כדי להפיל את שלטון הימין ולפגוע בציונות הדתית". עוד הוסיפו בסביבתו של סמוטריץ' כי במפלגה "לא מתכוונים לוותר על תיקי החינוך והמשפטים. הם שלנו ויישארו בידינו", עוד הוסיפו הגורמים שהם "מצפים מנתניהו לתת גב מול ההסתה נגדו ולא להיבהל מקמפיין ההשחרה של גנץ".



בליכוד הכחישו את הדיווח ואמרו כי "זה שקר מוחלט, תיק החינוך ישאר בידי הליכוד".



בני גנץ, יו"ר כחול לבן הגיב לידיעתה ואמר כי "ההודאה של סמוטריץ' על עסקה סודית עם נתניהו לקבל את משרדי החינוך, המשפטים וביטחון הפנים היא איום ישיר על המשטר הדמוקרטי, ומביאה אותנו לפתחו של עידן חשוך ומסוכן. מי שמצביע לנתניהו - מצביע למעשה לסמוטריץ ובן גביר". יו"ר מרצ תמר זנדברג הוסיפה כי "לסמוטריץ׳ אסור לגעת בחינוך של הילדים שלנו. אסור לנו להיות שאננים".