למדתי ראיית חשבון והגיע הזמן לעשות סטאז', אבל באזור שבו אני גרה - מושב סמוך לקריית שמונה - אין משרדי ראיית חשבון מובילים ואיכותיים. אבא שלי הציע לקנות שטח במושב ועליו נבנה צימר שישמש אותי למגורים, וכך לא אצטרך לשלם שכירות. הוא טוען שההשקעה על הצימר תעלה כ־50 אלף שקלים, ואני אומרת שמתחילים ב־50 ולא יודעים איפה זה ייגמר. אם אשכור דירה בקריית שמונה ונוותר על הצימר, אצטרך לשלם 24 אלף שקלים בשנה כפול שלוש שנות התמחות, כך שהסכום ייצא קרוב לסכום הצימר. חשוב לי להבהיר שאחרי תקופת ההתמחות לא ארצה להישאר לגור בקריית שמונה. מה הדבר הכי נכון לעשות? 

"אני רוצה לתת לך עצה שיכולה להתאים לכל תחום בחיים, ולא רק לבחירה בין צימר לדירה - תשאלי את עצמך בלי לחשוב מה הנשמה שלך אומרת: לשכור דירה או לגור בצימר? כשאת יודעת את התשובה, תלכי איתה, לכי עם הנשמה שלך קדימה בלי להסתכל לאחור. החיים הרבה יותר פשוטים ממה שנדמה לנו, אם את רוצה את הצימר לכי על זה, הרי גם הצימר וגם הדירה יעלו לך בסופו של דבר אותו סכום כסף. מלבד זאת, שלוש שנים הן הרבה מאוד זמן, ועד אז - מי יודע מה יהיה? אולי אבא שלך יסכים להשאיר את הצימר ואת תשכירי אותו עבור חברה אחרת שתלמד באזור, למשל, ותוכלי לקבל ממנה סכום כסף נכבד בכל חודש?”.
אני בת 26, נשואה ואם לילדה. בתקופה האחרונה אני מרגישה אבודה בנושא הקריירה. בעברי התמחיתי בתחומים רבים שאהבתי, אבל הבעיה היא שלא מצאתי תפקיד שמעניק לי סיפוק וממצה אותי. אני מחוברת לתחום החינוך, כך שהתחלתי ללמד כימיה בתיכון, אבל הבנתי שהמקצוע לא ממש מדבר אלי. אינטראקציה עם אנשים זה הדבר העיקרי שאני אוהבת. באיזה תחום הכי מתאים לי לעבוד לדעתך? 

"אם היית שואלת אותי מה הכי נכון לך להיות, הייתי אומר שאת צריכה להפוך למאמנת. אני מגיש את התוכנית כבר עשור וזו הפעם השלישית שאני אומר את זה למאזין. את רוצה את המרחבים שלך ואת רוצה להתפתח. את רוצה לשמוע בכל פעם סיפור חדש וגם לשלוט בזמנים שלך. לדעתי, זה הכי מתאים לך. כמאמן, אתה נמצא באינטראקציה עם אנשים, אבל הם אלו שצריכים את עזרתך. זה לא שאתה משתף אותם בחיי היומיום שלך. כשאת מדברת עם אדם בוגר ומאמנת אותו, זה לא כמו שאת מלמדת נער בתיכון. אומנם את זו שמנחה את השיחה, אבל זו שיחה שאת בעצמך לומדת ממנה. מלבד זאת, אין מה לעשות - לכל תחום יש את השגרה והרוטינה שלו, וכל עבודה יכולה לשעמם בשלב כלשהו בחיים. לדעתי, את צריכה לעבוד עם אנשים מבוגרים ולא עם ילדים. זה שונה. ואם בכל זאת את מעדיפה לעבוד במשרד ולהתקדם לתפקידי ניהול, תצטרכי להבין שאת יכולה לעמוד בפני מכשולים שינסו לאתגר את רצונך לשלב בין קריירה להורות, ואף ידכאו את היצירתיות שבך. את כישרונית מאוד ויכולה להיות רלוונטית עבור הרבה מאוד אנשים. כך או כך - שיהיה בהצלחה". 
אמי היא אלמנה שקרובה לגיל הפנסיה. היא בעלת דירה ומחזיקה סכום של כ־420 אלף שקלים להשקעה. היא מתעקשת לרכוש דירה להשקעה, אף שאנחנו חוששים. האם עליה לפנות לאפיק השקעה אחר? 

"פעם, כשהיו רוכשים דירה להשקעה בישראל, הרווח היה כפול - היינו מרוויחים מתשואה שנתית, וגם הסתמכנו על כך שיש סיכוי טוב מאוד לכך שערך הנכס יעלה ונוכל ליהנות מרווח הון. היום, אם היו שואלים אותי על רווח הון, לא הייתי ממליץ לסמוך על זה. לתפיסתי, חשוב להתייחס לתשואה ולבדוק שהנכס מייצר תשואה של 5% ומעלה". 
אני בן 74, נשוי ומצבי הכלכלי טוב. אנחנו מתקיימים מהחסכונות בבנק ומקרנות נאמנות. לצערי, הפיקדונות שבהם אנחנו משקיעים הם בעלי תשואה אפסית. מה דעתך?

"ברוב המקרים, להשקיע את הכסף בקרנות נאמנות זו השקעה שגויה, משום שדמי הניהול שלהן גבוהים מאוד ביחס לניהול תיקים רגיל. אני ממליץ שתבנה תיק יפה, שחלקו מתבסס על איגרות חוב סולידיות".