ימין או שמאל? מפלגה קטנה או מפלגה גדולה? דבר אחד בטוח: הישראלים קיבלו יום שבתון בשיאו של גל מזג אוויר נוח ואביבי במיוחד ויש כמות אדירה של פעילויות שמוצעות למי שמחליטים, אחרי שישלשלו פתק לקלפי, לנצל את היום (שלישי). באתרי האינטרנט השונים ניתן יהיה להתעדכן בפרטי האירועים. 
 
על פי השירות המטאורולוגי, יום הבחירות יהיה חם מהרגיל בעונה. תחול עליה ניכרת בטמפרטורות וירידה בלחות ויהיה מעונן חלקית עד בהיר. אחר הצהריים יחדור אוויר קריר יותר ולח ויתכן אובך. לקראת פרסום תוצאות המדגמים, בשעות הלילה, יתכן גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ.
 
בשל מזג האוויר החם, צפויים אלפים לפקוד את חופי הרחצה מצפון הארץ ועד דרומה. על כן, 55 חופי רחצה יהיו פתוחים לציבור ביום הבחירות. בקיבוץ יטבתה מזמינים את הציבור לבקר בפארק החווייתי, הצמוד לפונדק יטבתה, בו מסופר סיפור המחלבה, הקיבוץ, המדבר והאנרגיה המתחדשת, עם חצר פעילה הכוללת התנסות בחליבה, חיפוש שיני דינוזאור, פארק חבלים ומזרקות מים.
 

גם הקניונים הממוזגים יבקשו למשוך אליהם את הציבור הרחב, במיוחד בעונת הקניות לקראת חג הפסח, שיחול בעוד שבוע וחצי. חלק מהחנויות והרשתות יצאו במבצעים לרגל יום הבוחר, כמו גם סוכנויות רכב, חדרי כושר ומטפלים שונים. בקניון רמת אביב בתל אביב יוקם מתחם תלת-מימד חוויתי לקהל הרחב. בקניון שער ראשון בראשון לציון. מציע הפנינג בחירות לילדים, הכולל מתחם מתנפחים וההצגה "רולי וכפתורי הקסם", שתתקיים ב-17:30. במתחם שרונים בהוד השרון יתקיים ב-11:00 מופע של מיקי כוכבת הילדים (מיכל מוכתר).

 קניון מלחה בירושלים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
קניון מלחה בירושלים. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

 
לא רק בקניונים יתקיימו פעילויות לילדים, אשר נמצאים גם הם מחוץ למסגרות היום. במרכז אלרם בתל אביב ניתן יוצבו קלפיות מיוחדות, לא אמיתיות כמובן, שבהן תוכל להצביע כל המשפחה. בגן החיות התנ"כי יקיימו בחירות בין בעלי החיים השונים, תחת הסיסמא "כל קול קובע". ניתן לבוא, להצביע ולהשפיע. 
 
ניתן גם להישאר בבית ולהנות מהפנינג בחירות. אתר AZRIELI.COM יוצא מציע להרכיב מוצרים מהאותיות שבקלפי ולקבל הנחה לפי אורך המילים, כל אות שווה הנחה אחוז. לאחר מכן יש לצלם את רצף האותיות להעלות לרשתות החברתיות ולתייג # הנחתהבוחר. ההטבה תינתן רק למי שיצביע בקלפי.
 
חברת האוטובוסים אגד הודיעה כי יתאפשרו נסיעות חינם בחלק מהקווים הבינעירוניים לכלל הציבור. ניתן להתעדכן ברשימת הקווים המלאה באתר אגד ובמרכז שירות הלקוחות של אגד במספר 2800*. רכבת ישראל תפעל לראשונה בבחירות בתדירות מלאה ובמהלך היום יופעלו 580 רכבות, אשר הנסיעה בהן תהיה חינם.
 
מיטל איידליץ, אמא לבן שלוש וחצי ובת שנתיים מכפר הס, שמחה על זמן האיכות שקיבלה עם בני משפחתה. "בבוקר נלך לבחור ולאחר מכן נעשה על האש עם המשפחה. לא נטייל כי אנחנו לא חובבי עומס ונראה לי שהכל יהיה עמוס מחר. החלטנו לנצל את היום החופשי למפגש משפחתי. אחר הצהריים אולי נלך עם הילדים לפארק", אמרה.