מטיילים ומגהצים: כ-150 אלף מטיילים פקדו היום (שלישי) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ונהנו מפריחה יפה, זרימת נחלים ומפלים ומשלל פעילויות מיוחדות שקיימה רשות הטבע והגנים לכבוד יום השבתון, חלקן בסימן בחירות, דמוקרטיה, וכמובן טבע ומורשת.

בין הגנים הלאומיים הבולטים היו הגן הלאומי קיסריה עם למעלה מ-7,000 מטיילים, שם קיימה הרשות את פעילות "בוחרים בנמל" עם מופעי קרקס, אקרובטיקה ואבירים. גנים לאומים נוספים שבלטו היו ירקון תל אפק עם כ-5,300 מטיילים, ומצדה ואשקלון עם כ-3,800 מטיילים בכל אחד מהם. 

בין שמורות הטבע בלטו בעיקר הבניאס עם 4,500 מטיילים, עין גדי עם כ-4,000 מטיילים, נחל עיון עם כ-2,500 מטיילים ותל דן עם כ-2,000 מטיילים. שמורה בולטת נוספת הייתה עיינות צוקים בה נערכו סיורים בשמורה החבויה. פעילויות בולטות נוספות של רשות הטבע והגנים שנערכו היום היו בגנים הלאומיים בית גוברין, ציפורי ואפולוניה.

מרשות הכינרת נמסר כי משפחות רבות, הגיעו החל משעות הצהריים, לאחר שהצביעו בקלפי, אל חופי איגוד ערים כינרת , לטיולים, פיקניקים, מנגלים, ובילוי משפחתי. בתוך כך, מרכבת ישראל נמסר כי עד השעה 14:00 בוצעו כ-160 אלף נסיעות ברכבת. הם צופים כי כ-250 אלף נסיעות יתבצעו בסף הכל עד עד סוף היום. בקו ירושלים נבון-נתב"ג המופעל בהרצה, נתון התפוסה עומד על 100 אחוזים, בכפוף להגבלת מספר הנוסעים ברכבת ל-400 ונתון התפוסה ברכבות בכלל הקווים עומד על 60-70 אחוזים.
 
כמו כן, עומסים נרשמו בתחנות ירושלים נבון, תחנות תל אביב ותחנת גן החיות התנכ"י. כזכור, בניגוד לשנים קודמות בהן הופעלו קווי הרכבת במתכונת מצומצמת - השנה לראשונה מופעלים כל קווי הרכבת בתדירות מלאה, הכוללת כ-580 רכבות ביממה. מהרכבת נמסר עוד כי "תחנות הרכבת מתוגברות בדיילים, מאבטחים ומנהלים אשר יפרסו בשטח על מנת לתת שירות מיטבי לציבור הרחב שצפוי לנסוע ברכבת". 

כמו כן, מאז השעה 10:00 בבוקר מורגשת פעילות ערה בכרטיסי אשראי - למעלה מ-20% יותר בהשוואה לימי חול, כך נמסר ממנתוני חברת שב״א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי. בין השעות 12:00 ל-13:00 נרשם קצב פעולות של למעלה מ-6,000 עסקאות בדקה וכ-400 אלף עסקאות בשעה. משב״א נמסר כי החברה נערכה בצורה מיוחדת עם צוותים טכניים מתוגברים על מנת לתפעל את מערכות התשלומים ביום הבחירות המהווה יום עמוס ברכישות בכרטיסי אשראי.