המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי אמר כי עצם הכרזתה של ארצות הברית על צבא משמרות המהפכה האיראני כעל ארגון טרור הוא "מהלך קסמים" שביצעה המעצמה, כך דיווחו רשתות הטלוויזיה במדינה.



"הם רוצים לקשור קשר נגד הצבא שלנו. הצבא נמצא בקו החזית שלנו בהתמודדות שלנו מול האויבים. הוא תמיד מגן על המדינה. אמריקה נכשלה לחסום בניסיונה לחסום את ההתקדמות שלנו," אמר חמינאי. עוד אמר חמינאי, כי "למרות כל הלחץ ב -40 השנים האחרונות, האמריקאים לא עשו דבר, והצעד המרושע שלהם לא יישא פרי".



הנשיא האיראני חסן רוחאני אמר בנאום טלוויזיוני כי ארצות הברית "שומרת טינה לצבא משמרות המהפכה, שאנשיו הקריבו את חייהם כדי להגן על המדינה".


עוד אמר רוחאני, כי "טעות זו תאחד את האיראנים וצבא משמרות המהפכה יהפוך לפופולרי יותר באיראן ובאזור. אמריקה השתמשה במחבלים ככלי באזור בעוד שהצבא שלנו נלחם נגדם," אמר רוחאני.



המטה הכללי של הכוחות המזוינים של איראן, הגוף הצבאי הבכיר ביותר במדינה אשר גם מפקח על משמרות המהפכה, אמר בהצהרה כי "ישתמש בכל האמצעים כדי להילחם" נגד ארה"ב, הזהיר את האמריקאים והציע להם לשמור על מרחק.



טרם ההכרזה איים מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, כי "אם ארצות הברית תגדיר אותנו כארגון טרור, לצבא שלה לא יהיה שקט במערב אסיה". לדבריו של ג'עפרי, שפורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית פארס, "עם התנהגות טיפשית כזו, לכוחות הביטחון האמריקאים לא יהיה שקט באזור מערב אסיה".



כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אתמול על משמרות המהפכה האיראניות כעל ארגון טרור, כאשר זאת הפעם הראשונה בה ארצות הברית מכריזה על צבא רשמי של מדינה כארגון טרור. בעקבות ההכרזה, תוכל ארה"ב להטיל סנקציות חדשות על הארגון ועל איראן. באיראן הגיבו למהלך וטענו כי מדובר בצעד לא חוקי. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף תקף את ההחלטה האמריקאית אמר כי היא שגיאה נוספת במדיניות האמריקאית האזורית, וטען כי מדובר "במתנת בחירות לנתניהו", כמו כן מועצת הביטחון של איראן הגדירה בתגובה על צבא ארצות הברית כארגון טרור.



בהצהרתו אמר טראמפ כי הוא מכריז על משמרות המהפכה ועל הזרוע הבינלאומית של הארגון - כוח קודס כארגון טרור ואמר כי "הצעד מגיע לא רק בשל תמיכתה של איראן בטרור, אלא גם השתתפותה בפעולות טרור". הנשיא ציין כי מדובר בפעם הראשונה בה ארה"ב מכריזה על גוף מדינתי כארגון כזה, וטען כי היא נועדה להגביר את הלחץ האמריקאי על איראן.