תוצאות המדגמים מספקות לאזרחי ישראל לילה מבלבל למדי, כאשר שני המועמדים לראשות הממשלה טוענים לניצחון. יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, אמר הלילה (רביעי) במטה מפלגתו כי "המפלגה הכי גדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא". מלבד זאת, הכריז גנץ כי "אהיה ראש הממשלה של כולם".



את דבריו פתח גנץ באומרו: "חברים, שותפיי, משפחתי, אורחים. הרשו לי להתחיל עם הפסוק 'יברכך האל וישמרך, יאר ה' פניו אליך, יישא פניו אליך ויישם לך שלום".
 
"אור גדול מאיר על ישראל שלנו", הוסיף גנץ, "זהו יום היסטורי, למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן, שבחרה לכבד, לברוח מהפילוג. בחרתם בי, בחרתם בשותפים שלי, אני שמח על הגישה הזאת, שמראה שאפשר לחבר דברים. זה לא דבר שאיננו ניתן לביצוע. אני רוצה יאיר, בוגי, גבי - להודות לכם על דרך משותפת, על נכונות להמשיך ביחד. אף אחד מאיתנו לא יכול היה לעשות שום דבר לבדו, והשלם באמת גדול מסך חלקיו".
 
"אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה", המשיך הרמטכ"ל לשעבר. "אני רוצה לומר שכל המחלוקות שלנו, אבל אנחנו נתעלם מעל כעסים, ואנחנו נכבד את רצון הבוחר, ובדיוק כמו שהוא אמר - המפלגה הכי גדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא".

צילום: אבשלום ששוני


פעילי כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים. צילום: רויטרס

חברי מפלגת כחול לבן חוגגים את ההישג. צילום: אבשלום ששוני
חברי מפלגת כחול לבן חוגגים את ההישג. צילום: אבשלום ששוני

לדברי גנץ, "אמרו שלא ניכנס לפוליטיקה - נכנסנו. אמרו שלא נתחבר - התחברנו, אמרו שלא נתאחד - התאחדנו, אמרו שלא ננצח - ניצחנו. ניצחנו ונמשיך לנצח, ונגיד לכם איך נמשיך לנצח. אנחנו נמשיך לנצח לא רק על פי הגודל, אלא גם על פי הדרך".

"אהיה ראש הממשלה של כולם", הכריז יו"ר המפלגה המאוחדת. "אף אחד ממפלגה שאיננה מפלגתנו, לא צריך לחוש מודאג. הדבר היחיד שצריך לחשוב עליו מהו המחנה המשותף בינינו, איפה אפשר להתחבר, ורצון לקיים פה משהו חיובי, אנחנו נדע לדבר עם כולם ולהקים מערכת שלטונית חשובה, שמשרתת יהודים ולא יהודים, פריפריה וערים, שמאל וימין, מבלי לשכוח אחד בחברה הישראלית".

את דבריו חתם באומרו כי "הדרך מאוד מאוד ארוכה, רגעי השמחה הם רבים. אנחנו לא נהפוך אותם למוקדמים מדי, ובעיקר נזכור את האחריות הרבה שמוטלת עלינו. מוטלת עלינו אחריות רבת מימדים - אחריות להרכיב ממשלה שתשרת את מדינת ישראל ולא את עצמה. אני יודע שמחר ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה עסוק בתיקים שהוגשו לו על ידי הפרקליטות, ולכן ככל שנמהר להרכיב ממשלה, נוכל להנהיג את המדינה כמו שצריך, לדאוג לביטחון לכל אחת מהזירות, להחזיר את ההרתעה, לדאוג לפיתוח התשתיות, המשפט, התרבות, החוק והסדר. לדאוג לאנשים צעירים. יש לנו המון עבודה לפנינו. לכן, אנחנו נעשה את זה באהבה גדולה. אף אחד מהעומדים כאן היום, אף אחד מעולם לא ברח מאחריות וגם אנחנו לא בורחים. נחבור, נקים ממשלה, ונעשה את הכל באהבה ובמסירות גדולה. ישראל כולה תהיה היום כחול לבן".

שני המועמדים הכריזו על ניצחון
 
מוקדם יותר אמר יו"ר מפלגת כחול לבן: "ניצחנו. העם בישראל אמר את דברו. תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח. אין אפשרות אחרת", אמר גנץ.

מספר 4 בכחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אמר לערוץ 12: "ניצחון ענק למפלגה שקמה לפני חודשיים, עבודה מדהימה של מתנדבים, חברי הסיעה. אנחנו שמחים מאוד. אנחנו עוסקים בשלב הבא, אנחנו רוצים להיפגש עם כל הפעילים, להודות להם, ולהמשיך לעבוד על פרק ב'. נראה איך נקום מחר בבוקר. אנחנו אנשים מפוכחים, נחכה לתוצאות החיילים. ברור לנו שיהיה שינוי. דבר אחד הוכח - יש מפלגה גדולה חדשה לשלטון. אמרנו לפני, לא נעסוק במו"מ. עמדותינו ידועות".

מנגד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהליכוד תחת כהונתו מעולם לא זכה לתוצאות כה גבוהות, אמר: "גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה"‬.

אשכנזי בגני התערוכה. צילום: אבשלום ששוני
אשכנזי בגני התערוכה. צילום: אבשלום ששוני

גנץ זוכה לתשואות. צילום: אבשלום ששוני
גנץ זוכה לתשואות. צילום: אבשלום ששוני


על פי מדגמי חדשות 12 ו-11, כחול לבן היא המפלגה הגדולה בישראל, בעוד שמדגם חדשות 13 מצביע על שוויון 36 בין המפלגות. המדגם הדרמטי ביותר הוא זה של חדשות 12, שקובע כי מתקיים שוויון בין גוש הימין לגוש השמאל.
 
לפי המדגם של חדשות 12, כחול לבן בצמרת עם 37 מנדטים, בעוד שהליכוד במקום השני ברשימה עם 33 מנדטים בלבד. המפלגה השלישית בגודלה היא יהדות התורה, עם 7 מנדטים, ומיד אחריה העבודה, ש"ס וחד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים. את הרשימה סוגרות איחוד מפלגות הימין, מרצ וישראל ביתנו עם 5 מנדטים, כשהאחרונה ברשימה היא כולנו עם 4 מנדטים. לפי המדגם, הימין החדש, בל"ד, זהות וגשר לא עוברות את אחוז החסימה.
 
לפי מדגם חדשות 13, הליכוד וכחול לבן צמודות בצמרת, כאמור, עם 36 מנדטים לכל אחת מהן, בעוד שהעבודה זוכה ל-7 מנדטים, כמו גם יהדות התורה, חד"ש-תע"ל וש"ס. איחוד מפלגות הימין, לעומת זאת, זוכה ל-4 מנדטים, בדומה למפלגות הימין החדש, מרצ, כולנו וישראל ביתנו. זהות, גשר ובל"ד לא עברו את אחוז החסימה. לפי מדגם כאן 11, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 37 מנדטים, ומיד אחריה הליכוד עם 36. המפלגה השלישית בגודלה היא מפלגת העבודה, עם 8 מנדטים, בעוד שהמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, זכו ל-7 מנדטים. המפלגה השישית בגודלה היא חד"ש-תע"ל, עם 6 מנדטים, ולאחריה מרצ, כולנו ואיחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, כשאת הרשימה סוגרת ישראל ביתנו עם 4 מנדטים. המפלגות שנותרו בחוץ הן הימין החדש, גשר, זהות ובל"ד. כמו כן, לפי המדגם, גוש הימין מוביל עם 64 מנדטים לעומת 56 לגוש השמאל.