לאחר מערכת בחירות ארוכה ומתישה, החלו להגיע התגובות לתוצאות הצמודות בין הגושים. ב"כחול לבן" חוגגים את היותם המפלגה הגדולה על פי כל המדגמים, אך מהצד השני, בליכוד מרוצים שכן גוש הימין זוכה לניצחון. לאחר שהתבררו התוצאות, הוציא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה לתקשורת שמכריזה על ניצחון. לאחר פרסום הכתבות, שוחח נתניהו עם יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי, שצפויים להיות חלק מהקואליציה המתגבשת שלו.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה ראשונה: "‫גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה‬". שתי מפלגות שעשויות לעבור את אחוז החסימה ולהטות את הכף הם הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, וזהות של משה פייגלין. גורמים בימין החדש אמרו ל"מעריב": "אנחנו בטוחים שעברנו את אחוז החסימה. תמתינו קצת".

צילום: אלוני מור


משה פייגלין אמר: "אף אחד לא יודע, רק אצל כוחות החיילים יש מנדטים, שעתיים אחרונות לא נספרו בכלל. אנחנו יודעים דבר אחד - הכניסה של זהות לכנסת עשויה להיפסל בגלל קלפי אחת שלא היו שם אנשים. עיזרו כוחות, ואל תוותרו על ספירת שום פתק. זה חשוב מאוד. אנחנו נהיה בפנים, להחזיק עד הסוף".

נפתלי בנט אמר לפעיליו: "מנהיגות נמדדת דווקא שקשה. יש לנו סבלנות אמונה גדולה ועצבים ברזל. אנחנו דואגים לחיילים ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו, יש לנו סבלנות ואורך רוח, אנחנו מאמינים בדרך הזאת ואנחנו נצליח. אתם הפעילים ואנשי הרשימה, כל אחד מכם, אתם הקבוצה הטובה ביותר במדינת ישראל ואנחנו נצליח".

איילת שקד אמרה: "אני אוהבת אתכם. אתם מדהימים. נתתם את הנשמה. אין לי קול מרוב הודעות קוליות. הייתם מדהימים. אני בטוחה שנעבור יפה. יש לנו עוד הרבה עבודה אני התחלתי את העבודה במערכת המשפט ויש לי עוד הרבה, ביחד נצליח להגיע ליעדים שרצינו ושיש לנו אנשים כמוכם לצידנו אני יודעת שנצליח. אני מציעה שנעשה מה שבוז'י היה עושה. נלך היום לישון ונקום מחר בבוקר ונראה את תוצאות האמת ואני בטוחה שנראה שעברנו ושיש לנו תפקיד חשוב בניהול המדינה ונעשה את זה ביחד איתכם יש לנו עוד הרבה לפנינו תהיו חזקים אוהבת אתכם".

סמוטריץ' בקלפי
סמוטריץ' בקלפי


יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "במדינת ישראל תקום ותכהן ארבע שנים מלאות ממשלת ימין. במערכת הבחירות, המפתח הוא להחזיר את חוק החסינות למה שהיה עד 2005 ובכך לשדר שהממשלה הזאת תוציא את ימיה ותעשה המון טוב למדינת ישראל. אנחנו מצפים שראש הממשלה יודיע היום שהוא בשום פנים ואופן לא יפנה להקמת ממשלת שמאל, כפי שהיו מי שחששו. אנחנו ניכנס איתו למשא ומתן עוד לפני ההמלצה לנשיא, כדי לוודא שזאת ממשלת ימין". 
 
לדבריו, "ראש הממשלה הבטיח רק לפני יומיים להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, ההבטחה הזאת לא תישאר בגדר הבטחת בחירות. שלא נישאר עם כותרת של ממשלת ימין, אלא עם תוכן של ממשלת ימין. שוחחתי הערב עם חברינו לעוצמה, עם איתמר, ברוך ומיכאל. חזרנו על ההתחייבות שלנו לחוק נורבגי. איתמר בן גביר יהיה חבר כנסת. פעילי עוצמה הצילו את ממשלת הימין".

ליברמן: "תוסיפו לנו עוד מנדט או שניים"


אביגדור ליברמן
, שמפלגתו תיאלץ לחכות לראות מה תוצאות האמת שלה, ושעברה את אחוז החסימה בכל המדגמים, אמר לאחר התוצאות: "אני שמח שהמערכה הזאת הסתיימה, ועדיין מוקדם להתחיל להתחיל בסיכומים ובהפקת לקחים. מי שראה את כל המדגמים, ההפרשים גדולים מדי והתמונה מעורפלת מדי. הייתי כל היום בשטח וראיתי איך הצביעו בקלפיות מדגם, להערכתי יש פער לא מבוטל בין מדגמים להצבעת אמת".
 
"לצערי מרוב הסקרים וההצפה של כל מיני משאלים ומניפולציות ומלחמה פסיכולוגית, שטף הסקרים הפך לאמצעי במלחמה הפסיכולוגית. אנשים איבדו אמון בסקרים. יש אנשים שלא הסכימו להצביע במדגם, וכאלה אמרו שהצביעו הפוך. כל הסיפור של הסקרים, מספר אינסופי גם בצורה שנעשו, ב-SMS, באינטרנט, בכל מיני דרכים".
 
"יש פערים של ארבעה מנדטים לפחות. נתאזר בסבלנות, לא ממהר לשום מקום. לכולם ברור שישראל ביתנו נמצאת על המפה, נמצאת חזק על המפה. ראיתי מדגמים, תוסיפו מנדט או שניים לתוצאה הסופית. כרגע אין תוצאות, ואף אחד לא ימליץ על אף אחד, עד שהחיילים יגיעו".

בהכנת הכתבה השתתפו יניר קוזין, אריק בנדר ואבישי גרינצייג.