מדגמי הטלוויזיה אמנם לא סיפקו תמונה לגבי המנצחים בבחירות לכנסת, אך בנוגע להתרסקותה של מפלגת העבודה אין כל ספק. לאחר שבכנסת האחרונה הייתה המפלגה עם 24 ח"כים, לפי שלושת מדגמי מהדורות החדשות של 12,13 וכאן 11, העבודה זוכה למספר חד ספרתי של בין 6 ל-8 מנדטים. 


יו"ר המפלגה, אבי גבאי, הודה לפעיליו לאחר היוודע תוצאות המדגמים. "זה ערב לא פשוט עבורנו. זה ערב לא פשוט עבורי", פתח גבאי את דבריו, "לא ככה קיוויתי לסיים את הערב הזה. תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה, זאת מכה אלקטורלית לעבודה, ולשותפים לדרך. אני רוצה להגיד תודה לכל האנשים שהלכו איתי דרך ארוכה. חלמנו, קיווינו, ועבדנו יחד במסע גדול שחצה את המדינה מפינה לפינה. עברנו דרך בתי חולים, מפעלים, קיבוצים, יישובים, דרוזים, ערבים. יצאנו למצוא פתרונות של ממש לאזרחים. ניסינו להיות הכי אחראיים שאפשר, למצוא פתרונות, ולמצוא קמפיין מצוין שהדגיש את החוזקות. אבל המציאות הפוליטית הלכה אחרת. ידענו שנזדקק לחיבורים, אבל לא היו כאלה שהסכימו עם הדרך והאידיאולוגיה שלנו, ולהגיד את העמדות שלנו כפי שהם".

עוד הוסיף: "אני מאוד מקווה שיהיה שינוי שלטוני, שיקל עלינו במעט על המחיר הפוליטי הכבד ששילמנו במפלגת העבודה, מחיר שגם הציבור שילם בכך שחלק מהנבחרת המצוינת שלנו לא ישרת אותו בכנסת הבאה. אבל אם חלילה נישאר עם נתניהו כראש ממשלה, אז כל האזהרות שלנו התממשו. הזהרנו שהוא עלול להישאר כאן, שקולות של המחנה עלולים להכניס חברי כנסת ימניים, אנשים שלא מייצגים את עמדות המחנה. אני מקווה שגנץ ירכיב ממשלה. הבטחתי לו הערב שנסייע לו להרכיב ממשלה. אנחנו נהיה ראש החץ נגד נתניהו. אני מבטיח לכם, לכל אזרחי ישראל, שכל דבר שעשיתי, טוב או רע, מוצלח או לא, עשיתי משום שחשבתי שזה הדבר החשוב לציבור. כך עשיתי, וכך אמשיך לעשות תמיד".

כבל: "אין לגבאי זכות להמשיך אפילו דקה אחת"

ראש האופוזיציה היוצאת, ח"כ שלי יחימוביץ' הייתה הראשונה מהמפלגה להגיב לתוצאות הקשות מבחינתם. "ספגנו מהלומה קשה וזה כואב. זו התוצאה הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה. זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני. נצטרך לעשות חשבון נפש ולעשות עבודת שיקום יסודית. עם כל הטבח ושתיית המנדטים שעברנו מכחול לבן, צריך לזכור שהמטרה הקדושה היא להחליף את נתניהו ולשים קץ להרמת הראש של הימין הקיצוני ביותר שראינו כאן, הגזעני, הלאומני, ואנחנו נעשה הכל כדי למצות כל סיכוי שגנץ יהיה ראש ממשלה".

ח"כ איתן כבל אמר בעקבות התוצאות כי על היו"ר גבאי לסיים מיידית את תפקידו. "זה הרגע הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה. אני מקווה שאבי גבאי יודיע שהוא מסיים את תפקידו. מאין לו זכות להמשיך אפילו דקה אחת כיו"ר מפלגת העבודה".

לפי המדגם של חדשות 12, כחול לבן בצמרת עם 37 מנדטים, בעוד שהליכוד במקום השני ברשימה עם 33 מנדטים בלבד. המפלגות שנמצאות בהמשך הרשימה הן יהדות התורה וחד"ש-תע"ל עם 7 מנדטים, ומיד אחריה העבודה וש"ס עם 6 מנדטים. את הרשימה סוגרות איחוד מפלגות הימין, מרצ, חד"ש, ישראל ביתנו ובל"ד-רע"מ עם 5 מנדטים, כשהאחרונה ברשימה היא כולנו עם 4 מנדטים.

לפי המדגם, הימין החדש, זהות וגשר לא עוברות את אחוז החסימה. לפי מדגם חדשות 13, הליכוד וכחול לבן צמודות בצמרת, כאמור, עם 36 מנדטים לכל אחת מהן, בעוד שהעבודה זוכה ל-7 מנדטים, כמו גם יהדות התורה, חד"ש-תע"ל וש"ס. איחוד מפלגות הימין, לעומת זאת, זוכה ל-4 מנדטים, בדומה למפלגות הימין החדש, מרצ, כולנו וישראל ביתנו. זהות, גשר ובל"ד לא עברו את אחוז החסימה.

לפי מדגם כאן 11, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 37 מנדטים, ומיד אחריה הליכוד עם 36. המפלגה השלישית בגודלה היא מפלגת העבודה, עם 8 מנדטים, בעוד שהמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, זכו ל-7 מנדטים. המפלגה השישית בגודלה היא חד"ש-תע"ל, עם 6 מנדטים, ולאחריה מרצ, כולנו ואיחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, כשאת הרשימה סוגרת ישראל ביתנו עם 4 מנדטים. המפלגות שנותרו בחוץ הן הימין החדש, גשר, זהות ובל"ד. כמו כן, לפי המדגם, גוש הימין מוביל עם 64 מנדטים לעומת 56 לגוש השמאל.