מעצר הבית בו שוהה מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3,000 הידוע גם כ"פרשת הצוללות", הוארך היום (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון בשמונה ימים. נשיאת בית המשפט השופטת עינת רון נעתרה חלקית לבקשה להארכת מעצר של המשטרה וקבעה בהחלטתה כי מאחר וקיימים חשדות ממשיים לשיבוש הליכי חקירה מצידו של גנור, היא מאריכה את מעצרו  בשמונה ימים, אך לא ב-21 ימים, כפי שביקשה המשטרה.



לפני כשבועיים הודיעה המשטרה כי היא מעוניינת לשחרר את עד המדינה שחזר בו מעדותו למעצר בית. בית המשפט קיבל את הבקשה ושחרר את גנור ל-15 ימי מעצר בביתו, ובכך נתן לצדדים זמן להיערך לקראת המשך הסאגה בנושא, שתכלול האשמה של גנור בסעיפים חמורים.



בפתיחת הדיון  בחודש שעבר ביקשה היחידה החוקרת את שחרורו של גנור בתנאים מגבילים בעקבות מצבו הרפואי, וגם כיוון שעל פי המשטרה "החקירה התקדמה ובוצעו מספר רב של פעולות".



גנור שוחרר, כאמור, למעצר בית של 15 ימים, תחת פיקוח הדוק של 24 שעות של אשתו ובתו. כמו כן, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים האחרים בפרשה במשך 90 יום. הערבות העצמית עמדה על 200 אלף שקלים ועוד כ-100 אלף שקלים שניתנו ע"י מקורבו. כ-50 אלף שקלים מהכסף הופקד במזומן.



לדעת גורמים המעורים בחקירה, הטענות לפיהן המשטרה מתנהלת מול גנור כנקמה על החלטתו לחזור בו מגרסתו מופרכות, שכן אלו טוענים כי במשטרה מחויבים לבחון את גרסתו הנוכחית של גנור לנסות ולהציג עובדות וראיות שיתמכו בגרסתו הנוכחית או שיפריכו אותה. במשטרה חוששים שגנור יחזור על מעשיו מהעבר כשנתפס ע"י החוקרים כשהוא משמיד ראיות לכאורה. אותם גורמים הסבירו כי "זה לא סוד שהייתה לו כבר נגיעה להשמדת ראיות ,ולאור כך, החוקרים מבקשים למנוע אפילו אפשרות לשיבוש חקירה של גנור".



כזכור, גנור נעצר לפני שלושה שבועות לאחר שהגיע למשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, וביקש לשנות פרטים מעדותו במסגרת הסכם עד המדינה. גנור טען כי לא שילם שוחד לאף גורם, אלא שילם שכר בגין שירותי ייעוץ לאותם גורמים. נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו משום שלדבריו "גנור סתר פרטים רבים וראיות משמעותיות מעדותו במשטרה".



המשטרה מייחסת לו לאחר שחזר בו מעדותו את כל העבירות שיוחסו לו בתחילת הפרשה, בהן שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות חמורות נלוות וזאת בנוסף לשיבוש הליכי חקירה.



הפרקליטות הודיעה על כוונתה לשקול את ביטול הסכם עד המדינה עם גנור מאחר ושינוי הגרסה מהווה מבחינתה הפרה חריגה מגרסתו ומהסכם עד המדינה שנחתם עמו. המשטרה ערכה עימות בין גנור לבין עורך דין רונן שמר, מי שהיה מקורבו של גנור כאשר במהלכו הטיח שמר בגנור כי הוא משקר בגרסתו החדשה וכי אין באמירותיו החדשות כל ראייה במציאות.



עדיין לא ברור מדוע החליט גנור לשנות גרסה. יש לציין כי במסגרת הסכם עד המדינה עמו אישר גנור למשטרה ולפרקליטות להשתמש בגרסה שלו במלואה, ובראיות שפרש בפניי החוקרים, גם אם יחליט לחזור בו מההסכם.