"זהו תיקו שכולו ניצחון מהדהד לבנימין נתניהו", אמר 103FM הבוקר (רביעי) פרשן מעריב בן כספית, "כשמסתכלים ממעוף הציפור לא קרה הרבה בחלוקת הכוח". הוא הסביר: "24 מנדטים של המחנה הציוני ועוד 11 של יש עתיד נשארו 35 מנדטים". כספית ציין בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל כי "הופעלו שתי משאבות עצומות של מנדטים, אחת בימין ואחת במרכז שמאל אך באגם של הימין פלוס חרדים יש יותר מים וזה התוצאה".
הפרשן ציין כי "הרגש של אנטי ביבי ופרו ביבי התיך את כל שאר האינטרסים". לדבריו, זה לא נכון לומר שהאידיאולוגיה הסוציאל-דמוקרטית של מפלגת העבודה מתה, המנדטים שלה פשוט עברו לגנץ. "הניצחון הכי מתוק של משפחת נתניהו הוא ההפסד של נפתלי בנט ואיילת שקד אך אני לא בטוח שהחיילים לא יעבירו אותם את אחוז החסימה", הוסיף כספית, "בנט ושקד צריכים תוצאה מצוינת בצה"ל כדי להיכנס בכל זאת. זו דרמה לא קטנה, סיפור ענק".
אתה מאמין לנתניהו שפעל לטובת עם ישראל ולא לטובת עצמו והצליח בענק?

"זו שאלה מורכבת שכתבתי עליה ספר. אני מאמין שאם ייקחו אותו לפוליגרף וישאלו אותו לטובת מי הוא פעל והוא יאמר 'למען ישראל' הוא יעבור. בשנים האחרונות הזוג עבר תהליך של האחדה של האינטרסים האישיים שלהם יחד עם האינטרסים של המדינה. שרה כבר אמרה בהקלטה שבלי ביבי ישראל אבודה, הזוג משוכנע שהם יכולים להוביל את הספינה. ברור שנתניהו פעל למען הישרדותו בכל הקמפיין הזה, אך מבחינתו הוא פעל למעננו".
המדינה זה אני.
"משהו כזה. לשיטתו של ינון, רוב הציבור מרוצה. ברור שישראל של היום היא יותר שמרנית ודתית מ-2015. הדמוגרפיה עושה את שלה אך הכל יקום וייפול בכמה טוב לנו או רע לנו. בכל המדדים בינתיים הישראלים מאושרים ומרוצים. כל עוד הכלכלה והביטחון נשמרים במקום נתניהו ינצח".

איך אתה מסביר את זה? נתניהו נמצא כל כולו בתוך השליחות. 
"נתניהו קרוב לאתאיזם. הוא דתי בערך כמוני. הוא אומר בעזרת השם כי זה עוזר לו. הוא אוכל שרצים. האמונה שלו היא בעצמו, הוא בטוח שהוא משיח, שהוא נשלח לכאן כדי להושיע את עם ישראל. עוד בשנת 2000 שרה הוקלטה אומרת שבלעדיהם המדינה אבודה. אין שום הפרדה אצלו בין הזהות האישית לבין המדינה. זה הוויכוח כולו".

חוק החסינות יעבור?
"הסיכוי נראה היום טוב יותר מאתמול. עדיין אני מתקשה לראות את משה כחלון ואחרים שאמרו בקולם שלא ירימו יד לשום הצעה שפרושה מתן חסינות לראש ממשלה. מנגד, אנחנו חיים במדינה מלאה בהפתעות וכל יום נתניהו שובר שיא אחר אז אני לא מוריד את זה מסדר היום".
נתניהו אמר שהוא ניערך לזה שהוא ינהל משפט תוך כדי לניהול המדינה.
"אני הכי פחות רואה את זה קורה. אתם שוכחים מה זה לנהל משפט תוך כדי. זה לקום בשש בבוקר ולהיות בבית המשפט בשמונה וחצי. בימים שאין משפט את הכל היום עם עורכי הדין. אפילו נתניהו ביכולותיו הרבות לא יוכל לעמוד בזה. ינון אתה מאמין שיאיר נתניהו יהיה הממשיך של בנימין נתניהו כראש ממשלה?"
 
או שתהיה מלכה או שיהיה בן ממשיך. 
"אז רק אגיד לתומכי המרכז שמאל שהשמש זרחה היום באותו מקום ותשקע באותו מקום. ישראל היא מדינה מדהימה וחזקה יותר מכל ימניה ושמאלניה".