לקראת חג הפסח וכמיטב המסורת, הבוקר (רביעי) ברחבת הכותל המערבי פונו פתקי התפילה שנטמנו בין נדבכי הכותל המערבי בחודשים האחרונים. משעות הבוקר החלו עובדי הקרן למורשת הכותל המערבי לפנות את הפתקים, שנטמנו בין נדבכי הכותל המערבי בחצי שנה האחרונה והם יועברו בהמשך לגניזה, שם יוטמנו בקבורה יחד עם ספרי הקודש המועברים לגניזה.



מדי שנה מוטמנים מיליוני פתקים על ידי מתפללים מהארץ ומהעולם, יהודים ושאינם יהודים, פתקים הנשלחים באמצעות אתר האינטרנט של הכותל, הפקס והדואר. 672,210 פתקים נשלחו לכותל עד היום מאתר הקרן למורשת הכותל המערבי, ועוד רבים נוספים באמצעות מכשירי הפקס והדואר.



עבודת הוצאת הפתקים נעשית תחת פיקוח רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ והיא נעשית על ידי מקלות עץ ולא מתכת על מנת שלא לפגוע בקדושת האבנים.



מוציאים את הפתקים מהכותל. צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
מוציאים את הפתקים מהכותל. צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי



כדי לשמור על פרטיותם וכבודם של מטמיני הפתקים, גודר אזור הפינוי עד להשלמת האיסוף, והפתקים כולם נטמנו בשקים אטומים המיועדים לכך, תוך פיקוח צמוד על העובדים להבטחת שמירת הדיסקרטיות. בסיום העבודה ערך רב הכותל המערבי תפילה למענם של כל טומני הפתקים למילוי משאלות ליבם לטובה.



בנוסף, נערכת הקרן למורשת הכותל לפעילות חג הפסח ובמסגרתה ברכת הכוהנים המסורתית שתתקיים ברחבת הכותל ביום שני ב'- יום שני של חול המועד סוכות, י"ז ניסן תשע"ט (22/4/19), בה צפויים לקחת חלק רבבות עם ישראל ומאות כוהנים מעוטרים בטליתות.