פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הגיעו היום (רביעי) למשרד המשפטים על מנת לקבל את חומרי החקירה בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, בהם הוא חשוד. במשרד המשפטים לא ידעו להסביר מדוע טרם הגיעו, אך אומרים שהחומרים ממתינים לאיסוף שלהם. למעריב אונליין, נודע מוקדם יותר כי פרקליטיו ידרשו בימים הקרובים את דחיית השימוע בכמה חודשים נוספים ממנדלבליט, זאת בשל העומס הרב בחומרי החקירה שיוגשו בפניהם בטרם השימוע.

בסביבת פרקליטי נתניהו אומרים: "מדובר בשלושה תיקי חשדות עם הררי חומרים בקנה מידה חריג מאוד שאנחנו צריכים לקרוא, לעיין ולהשיב עליהם בשימוע. שלושה חודשים הם פרק זמן בלתי סביר בעליל, ובפרט כאשר החשוד הוא ראש ממשלה שעסוק עד מעל הראש בניהול המדינה ובגיבוש הממשלה".

אתמול קיבלו עורכי דינו של ראש הממשלה הודעה ממשרד המשפטים, לפיה הם מוזמנים היום למשרד כדי לקבל את חומרי החקירה נגדו, זאת לפני הגשת כתב האישום שמתוכנן לעוד שלושה חודשים בדיוק. כזכור, באי כוחו של ראש הממשלה ביקשו להשהות את מסירת החומרים נוכח טענתם לחשש שחומרי הראיות ימצאו את דרכם לכלי התקשורת ויפורסמו בתקופת הבחירות.



השימוע לסנגורי ראש הממשלה יערך בפני היועמ"ש, בעוד שיתר השימועים יערכו בפני פרקליטת מחוז ת״א (מיסוי וכלכלה). השימועים יתקיימו במסגרת הזמן אשר יוקצה לראש ההמשלה הנבחר להרכיב ממשלה חדשה.



לפני כחודש היועמ"ש הודיע לבאי כוחו של ראש הממשלה ולבאי כוחם של החשודים האחרים בפרשות 1,000, 2,000, ו-4,000, כי לאחר שקילת עמדותיהם, ובשים לב למכלול נסיבות העניין, הוא החליט להיעתר בחיוב לבקשתם להשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, וזאת ביחס לכלל החשודים.