לאחר מערכת בחירות קשה, אותה התחילו מתחת לאחוז החסימה כאשר שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד עזבו במפתיע את הבית היהודי, הצליח איחוד מפלגות הימין, על פי תוצאות האמת, להגיע לחמישה מנדטים - ויישבו, ככל הנראה, בממשלת נתניהו הבאה. מי שעורר ביקורת עזה על הרשימה הוא מועמד מספר 7, חבר "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר, שעשוי להיכנס לכנסת בעקבות החוק הנורווגי המאפשר לשרים להיות חברי ממשלה מבלי להיות חברי כנסת. היום (רביעי) שוחח בן גביר עם פרופ' אריה אלדד, בן כספית ורוני בר און ב-103FM, טען שאינו מהווה איום על הדמוקרטיה ואף תקף את המפסיד הגדול של הבחירות, נפתלי בנט.



כספית: לכאורה, אומר השר שטייניץ שאין איום על הדמוקרטיה. חיפשנו בדקנו והנה האיום על הדמוקרטיה – אחד האיומים היותר חביבים על הדמוקרטיה מבחינתנו,  עורך הדין איתמר בן גביר, עוצמה יהודית, במקום השביעי שלא נכנס. שלום.

בן גביר: "שלום שלום, ועוד איזה איום על הדמוקרטיה, אוי ואבוי".


לאחר שפרופ' אלדד כינה את בן גביר "סקנדיבי ידוע" בעקבות החוק הנורווגי, שאל כספית האם יש סיכוי שהרב אלי בן דהן, שהצטרף לליכוד במסגרת הסיוע של נתניהו לאיחוד המפלגות, ישוב חזרה לרשימה או יישאר בליכוד. "להערכתי, יש סיכוי שיחזור, זו גם מלכתחילה הכוונה. אבל צריך להגיד דבר אחד ביושר. החיבור שאנחנו הצגנו – אני מדבר מהזווית של עוצמה יהודית אבל זה קשור גם לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, הציל חמישה מנדטים לימין. היום כולם מודים שאם עוצמה יהודית לא הייתה נכנסת לחיבור הזה, חמישה מנדטים היו הולכים לטמיון, היו הולכים יכול להיות לקולות של הצד השני".
 
הבטיח שיילחם על החוק הנורבגי. סמוטריץ'. צילום: הלל מאיר, פלאש 90

 
אריה: איתמר, אתה ודאי היית רוצה שגם מפלגת הימין החדש תעבור את אחוז החסימה כדי שגוש הימין יהיה חזק יותר, אבל שמחת שבנט לא עבר?
בן גביר: "ממש לא".
 
אריה: בחייך.
בן גביר: "הביקורת שלי על בנט היא לא מהיום. אני חושב שהוא עשה טעות חמורה בזה שהוא עזב את הבית היהודי וטעות חמורה בכל ההתנהלות שלו. אגב, אם אתה שואל אותי, איילת שקד היא גורם הרבה יותר אידיאליסטי בימין החדש ואחרי כל זה אתה צודק בקטע של בסופו של דבר זה גושים. אני לא רוצה שייחסרו מנדטים לגוש, ואם אנחנו בעוצמה יהודית עשינו כ"כ הרבה ויתורים בשביל הגוש, בשביל הגודל ובשביל שיהיה ימין, אז אני גם מקווה שבנט ושקד בסופו של יום יעברו".
 
בן: אתה מקווה שהם יעברו? אתה מתביית ונהיה מחונך דווקא על הגופה שלנו בתוכנית הזו? הבאנו אותך כדי להיות מנומס? אני מנסה להבין את זה.
בן גביר: "תראה מה זה. אתה אמרת שאני איום על הדמוקרטיה – אני משתדל להוכיח שאני לא".

 

רוני: איתמר, בשביל שיהיה חוק נורווגי אז המפלגה שלך תפנה לך שני מקומות,  היא צריכה שר וסגן שר. אין מצב שאתם מקבלים גם ועדת חוקה. יהיה משבר?
בן גביר: "עם שישה מנדטים (כולל אלי בן דהן) לרשימה שלנו, אין ספק שמגיע להם לפחות שר וסגן שר, הייתי אומר אפילו שני שרים. זו לא ציפייה גדולה מדי. ועדת חוקה או לא - בוא נדבר על זה שייושם החוק הנורווגי. יש לנו הבטחות, יש לנו סיכומים, סמוטריץ' אמר שהוא הולך להילחם על זה ואני שמח בכך".

"ציפיתי ליותר", הוסיף, "אבל אני גם לא אוהב את כל ההתבכיינות הזאת: ביבי שתה את הקולות, אכלו לי שתו לי. למה זה קולות של אבא שלי? יש פייר פייט. ביבי הוא מגנט של מנדטים. אין מה לעשות. צריך להכיר בכך. אגב, ליכוד גדול גם מבחינתי זו סכנה גדולה. מבחינתי זו אפשרות להוציא את תוכנית טראמפ לפועל ועל כל המשתמע מכך של גירוש יהודים מארץ ישראל. אני מקווה שזה לא יקרה".

לסיום, שלושת המראיינים דנו באפשרות שיתנהג בצורה מכובדת בכנסת, ואילו בן גביר השיב: "אני מבטיח שאם אראה את אחמד טיבי, אצעק עליו עוד פעם".