המשא ומתן הקואליציוני כבר החל: לאחר שרשימת "כחול לבן" תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאורך קמפיין הבחירות בעקבות האפשרות שיעביר את החוק הצרפתי, שיסייע לו להימנע מלהתמודד עם כתבי האישום העשויים להיות מוגשים נגדו לאחר שימוע, "חברת החדשות" מפרסמת הערב (רביעי) כי החוק הצרפתי לא יהיה על הפרק בממשלה הבאה.



על פי הדיווח, האפשרויות היחידות העומדות בפני נתניהו ואותן הוא שוקל הן חוק החסינות, או לכהן תחת כתב אישום - במידה ויפסיד בשימוע. עוד דווח, כי הוא יציע למשה כחלון (כולנו) ולאביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) להתמזג עם מפלגת הליכוד. 



על פי פרסום, נתניהו צפוי לדרוש שתיק הביטחון, בו החזיק מאז התפטרותו של ליברמן, יישאר בידיו. 



בתוך כך, בחדשות 13 מדווחים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צפוי להתנגד להצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' באשר לתיקון חוק החסינות. במידה וחוק כזה יעבור, הוא עשוי למנוע ממנדלבליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו לאחר השימוע, כיוון שיצטרך לשכנע את ועדת הכנסת להסיר את חסינות נתניהו, בניגוד למצב הקיים כיום בו ראש הממשלה הוא שצריך לשכנע. 



יהודה וינשטיין ואביחי מנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הפגישה הסודית של נתניהו
על פי דיווח נוסף בחדשות 12, ראש הממשלה נתניהו נפגש לפני כשלושה חודשים עם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין. לפי מקורות, הפגישה בין השניים עסקה בענייניו המשפטיים של נתניהו. 
ויינשטיין הכחיש את הדיווח וטען כי "לא שוחחתי עם ראש הממשלה דבר וחצי דבר בעניין תיקיו, חקירותיו או כתב החשדות, שבאותה העת לא בא לעולם". כזכור, ויינשטיין היה יועמ"ש בקדנציה קודמת של נתניהו, והיחסים בין השניים היו קרובים.

כזכור, תוצאות האמת של הבחירות העניקו לליכוד בראשות נתניהו 35 מנדטים - על אף שהוא מתמודד עם שימוע לפני הגשת שלושה כתבי אישום. התמיכה הרחבה לה זכה נתניהו צפויה לסייע לו במאמציו נגד היועמ"ש, במטרה למנוע הגשת כתב אישום נגדו, או לחלופין, לאפשר מצב בו יוכל לכהן כראש ממשלה גם כאשר מתנהל נגדו משפט פלילי.