רוז מארי בנטלי, אם לחמישה ילדים, חיה עד גיל 99 חיים רגילים לחלוטין, כאשר רק לאחר מותה מצאו חוקרים לאנטומיה כי כל איבריה הפנימיים, מלבד לבה, היו במקום הלא נכון. המצב הרפואי הנדיר הדהים את החוקרים, זאת במיוחד מכיוון שבנטלי חיה חיים ארוכים, והייתה אף שחיינית. מרבית האנשים הלוקים בהפרעה שבה לקתה בנטלי, המכונה סיטוס אינברסוס, חווים הפרעות בריאותיות מסכנות חיים בגיל צעיר בהרבה, ולמעשה האדם המבוגר ביותר שלקה בתופעה חי עד גיל 73. 



מי שגילה את ההפרעה בגופה של בנטלי היה פרופסור קמרון ווקר, מומחה לאנטומיה מאוניברסיטת פורטלנד, לשם תרמה בנטלי את גופה. כאשר פתחו הסטודנטים את גופה של בנטלי, הם הבחינו כאמור כי כל איבריה הפנימיים היו בסדר הלא נכון. ווקר תיאר את תגובתו לתגלית כ"סקרנות ורצון עז לחקור את הנס הרפואי שהיה מלפנינו". 



משפחתה של בנטלי לא ידעה על מצבה הרפואי, שלפי המוסד האקדמי מופיעה רק אחת ל-22 אלף לידות, וככל הנראה גם בנטלי עצמה לא ידעה, שכן חייה התנהלו באופן נורמלי לחלוטין, ותלונותיה הרפואיות נגעו רק לדלקת מפרקים. עם זאת היו סימנים, ואחד כזה התרחש כשבנטלי הייתה בת 50 ונאלצה לעבור ניתוח לכריתת רחם, וכאשר הרופא רצה להסיר גם את התוספתן שלה - הוא לא הצליח למצוא אותו. 



בתה של בנטלי הוסיפה כי אילו אמה הייתה יודעת על תרומת גופה למחקר הרפואי, "היא הייתה נרגשת לדעת שהיא יכולה לעזור למחקר עם דבר כה יוצא דופן, ואבא, שנפטר לפני 15 שנים, היה גם שמח מאד לדעת זאת כך שיוכל להציק לה בעניין".