ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ינסה ללכת בדרכו של חברו הטוב בנימין נתניהו ולזכות כמותו בניצחון בבחירות לשלטון הנפתחות היום בארצו. מערכת הבחירות הנוכחית בהודו צפויה להיות הארוכה ביותר והיקרה ביותר עד כה. כ־900 מיליון בעלי זכות בחירה יקבעו את זהותם של 543 חברי הבית התחתון של הפרלמנט, בעוד שני מושבים נוספים שמורים לנציגי הקהילה האנגלו־הודית, שממונים על ידי נשיא המדינה.
 
ההצבעה תתקיים בשבעה שלבים עד 19 במאי, וספירת הקולות תחל אחרי ארבעה ימים. ברחבי המדינה הוצבו כמיליון קלפיות, עלייה של כ־10% לעומת הבחירות הקודמות לפני כחמש שנים, כדי להבטיח שיהיו נקודת הצבעה במרחק של עד שני קילומטרים מביתו של כל מצביע. מודי, מנהיג מפלגת העם ההודית BJP, זכה בבחירות הקודמות ברוב מוחלט והשיב את המפלגה הלאומנית לשלטון אחרי עשור. 
 
אף שהסקרים מראים כי הוא צפוי לזכות בניצחון ובכהונה שנייה, ככל הנראה הפער הפעם בתוצאות יהיה קטן יותר לעומת הרוב המוחלט שזכה לו ב־2014, וזאת בשל האכזבה מכך שלא הצליח להביא לשיפור משמעותי בתחומי התעסוקה וההשקעות. עדות לכך קיבל מודי כשמפלגתו איבדה לאחרונה את השלטון בשלוש מדינות מפתח ליריבתה, מפלגת הקונגרס, בדצמבר האחרון. 
 

בשבועות האחרונים רשם מודי התאוששות משמעותית בפופולריות שלו, לאחר התקיפה האווירית של הודו על מחנה מחבלים בפקיסטן, בעקבות פיגוע התאבדות בקשמיר. זאת, על אף חוסר הוודאות לגבי תוצאות התקיפה, הפלת מטוס הודי ונפילתו בשבי של טייס הקרב. כמו כן נמתחה עליו ביקורת על הניסוי המוצלח ברקטה ליירוט לוויינים שביצעה הודו לפני שבועיים ולטענת מתנגדיו נועד לצורכי בחירות.

"תעמולת בחירות" 
 
את מפלגת הקונגרס מוביל ראהול גנדי, נצר לשושלת הפוליטית החשובה בתולדות הודו, שאביו, סבתו ואבי סבתו כיהנו בתפקיד ראש הממשלה. לצדו נמצאת אחותו, פריאנקה גנדי ודרה, הפופולרית יותר, שגויסה לקמפיין בתחילת השנה כדי לעודד את המצביעים להחליף את ההנהגה. במהלך קמפיין הבחירות הבטיח גנדי קצבה חודשית של 6,000 רופיות לכ־250 מיליון עניים מרודים במדינת הענק, כחלק ממאבקו בעוני, ויצא נגד הכישלונות של מודי בתחום הכלכלה.
 
אתמול, יממה לפני תחילת ההצבעה, הודיעה ועדת הבחירות המרכזית בתת היבשת ההודית כי היא מונעת את תחילת ההפצה של סרט עלילתי חדש מבית היוצר של תעשיית הקולנוע ההודית בוליווד על אודות ראש הממשלה מודי. 
 

היום היה הסרט אמור לצאת לאקרנים. אולם ועדת הבחירות בדמוקרטיה הגדולה בעולם החליטה לאסור את הפצתו והבהירה כי "כל חומר בעל אופי ביוגרפי שמסייע לישות פוליטית או לאדם שמקושר לכך, ואשר עשוי להיות לו פוטנציאל לפגוע במשחק השוויוני בבחירות, לא יוצג בתקשורת האלקטרונית, ובכלל זה בקולנוע, במהלך הבחירות".