החללית הישראלית "בראשית" צפויה לעשות הלילה (חמישי) היסטוריה, כאשר במידה ולא יקרו עיכובים או תקלות, היא צפויה לנחות על הירח בסביבות השעה 22:25. התהליך צפוי להתחיל כ-20 דקות לפני כן, ובסיומו ישראל תעשה היסטוריה, כשהחללית בראשית תסיים את המסע ותנחת על הירח. לאורך המסע היא ביצעה כמה תמרונים, שהאחרון בהם התרחש אתמול בשעה 19:40 ונחשב למורכב מאוד. במהלכו גובה החללית ירד לפני הירח. התמרון שבוצע הביא את בראשית שוב למסלול אליפטי כשהנקודה הכי קרובה לפני הירח (פרילונה) תהיה כ־15־17 ק"מ בלבד והנקודה הרחוקה מפני הירח (אפילונה) תישאר 200 ק"מ.
 
התמרון התבצע בצד הרחוק של הירח - ללא תקשורת בזמן אמת, הפעלת המנועים נמשכה כ־32 שניות. לאחר השלמת התמרון, בראשית תמשיך לחוג במסלול אליפטי סביב הירח כאשר כל הקפה אורכת כשעתיים. תמרון זה הינו התמרון האחרון לקראת התמרון הקריטי ביותר - נחיתה על הירח. 
 
כאמור החללית טסה במהירות של 6,000 קמ"ש ונמצאת כל הזמן בתנועה כשעליה לנחות בנקודה ספציפית מאוד על הירח ובתזמון מדויק. אזור הנחיתה שלה נבחר בקפידה, שכן אדמת הירח מלאה בסלעים ומכתשים והחללית צריכה שטח מישורי לנחות עליו, אין הרבה שטחים כאלה על הירח.
 

השטח המיועד הוא בקוטר של 30 ק"מ, שטוח ברובו. התזמון של הנחיתה הוא קריטי - במהלך כל חודש, ישנם שבועיים שבהם השמש מאירה את אתר הנחיתה שבחרנו. בימים הראשונים השמש נמוכה מספיק מעל האופק במיקום של אתר הנחיתה־ קצת אחרי הזריחה הירחית. לאחר מכן הירח הופך להיות חם מידי בכדי שהחללית תוכל לשרוד עליו (טמפרטורות שיכולות להגיע ל־160 מעלות).

 שיגור החללית הישראלית "בראשית". צילום: רויטרס
שיגור החללית הישראלית "בראשית". צילום: רויטרס


עמדת המוצא של החללית לפני הנחיתה, היא תנועה במסלול אליפטי סביב הירח במהירות של בערך 1,700 מטר לשנייה יחסית לפני הקרקע. למעשה תהליך הנחיתה מתחיל כשהיא בגובה של 25 ק"מ מעל הקרקע ובמרחק של 800 ק"מ מאתר הנחיתה שלה.
 
ברגע המתאים, הצוות ההנדסי שולח מחדר הבקרה את סדרת הפקודות לחללית - כל הנתונים שהחללית צריכה שיהיו לה כדי לבצע את הנחיתה בכוחות עצמה - באופן אוטונומי. במידה שמתגלות בעיות כלשהן, החללית יודעת לבד לעצור את תהליך הנחיתה ולחזור לטיסה במסלול אליפטי סביב הירח למצב שיוט רגיל. מרגע ביצוע פקודת הנחיתה, שלב זה נעשה באופן אוטונומי בלי התערבות מהקרקע של הצוות ההנדסי. 
 
בראשית שוקלת בשלב הזה 180 ק"ג בלבד, על הירח שבו הגרביטציה חלשה פי 6 מכוח המשיכה של כדור הארץ. אם כל זאת יתרחש כשורה ובהתאם למתוכנן, לחללית ייקח 2.5 שניות ליפול 5 מטרים ולנחות נחיתה רכה ומושלמת.