לאחר סערת השבתת הרכבות הבוקר (שישי) שהסתיימה כעבור זמן קצר בעקבות התערבות ההסתדרות הורה יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת שתבחן ותבדוק את האירועים שהתרחשו. בראש הוועדה יעמוד יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. 



הנהלת הרכבת הודיעה לאחר שנמצאו הפקדים המחליפים לאיוש המשמרת בפיקוד הרכבות. "הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים, רואה בחומרה רבה את הצעד הפראי והבלתי חוקי שננקט הבוקר על ידי נציגות העובדים, ותפעל בכל הדרכים על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד". מוועד העובדים בראשות גילה אדרעי אמרו לאחר סיום השביתה כי "לא ניתנה שום הנחיה או הוראה לאף מנהל תנועה להשבית שום פעילות! אין שביתה ואין עיצומים בעבודת הפקדים. הנהלת הרכבת החליטה לפגוע ברכבת ובנוסעים כדי לייצר משבר מבוים ופיקטיבי. ועד העובדים וגילה אדרעי קראו על ההחלטה חסרת האחריות והמיותרת של הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות מהתקשורת".

תחנת רכבת. קרדיט: אבשלום ששוני

עוד נכתב כי "המדובר בעובדים שחולים כבר כמה ימים, הועד פועל על מנת לסייע למצוא עובדים שיחליפו את מנהל המשמרת החולה. במקום להפיץ דברי שקר בתקשורת על ההנהלה לדבר עם עובדיה. המדובר במהומה רבה על לא מהומה ובהנהלה שלא בוחלת בכלום כדי לפגוע בעובדיה ולעשות כל מאמץ לרבות הפצת נתוני שקר והכפשות שווא כדי לנסות להשניא את עובדיה שלה, על הציבור".


השר כ"ץ: "זה לא ייצוג של עובדים, זו חבלה בנוסעים"



בטרם יצאה ההסתדרות בהודעה על סיום השביתה התראיין שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לניסים משעל ב-103FM ותקף בחריפות את הוועד והעומדת בראשו. "אני מגבה לחלוטין את החלטת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ בגלל שוועד העובדים נקט בפעולות שעלולות לסכן את חיי נוסעי הרכבת, עקב היעדרות מכוונת של פקחי בטיחות. הנחיתי את הנהלת הרכבת לפנות מיד לבית הדין לעבודה, שיורה לוועד העובדים להחזיר את פקחי הבטיחות לעבודה ובמקביל לנקוט בצעדים משפטיים נגד יו"ר הוועד והחברים שלה, ואם יהיה צורך לשלוח אותה עוד פעם הביתה כמו שעשינו לפני למעלה מחמש שנים".





"זה לא ייצוג של עובדים, זו חבלה בנוסעים. אני רואה בחומרה את הגיבוי המתמשך שנותנים אבי ניסנקורן וחבריו להסתדרות מזה תקופה ארוכה להתנהגות הפראית הזאת של ועד העובדים ולפגיעה החמורה בציבור הנוסעים. אני עשיתי ברכבת ישראל מה שלא עשו מעולם. לפני למעלה מחמש שנים איימתי להשבית את כל פעילות הרכבת, שמתי אולטימטום מאחר שהיו תוצאות של פגיעה בבטיחות - הצתת קרונות, התלקחות, בעיות קשות בתחזוקה ועוד".



"אני אחראי ואני עשיתי סדר ברכבת", המשיך השר כ"ץ, "יו"ר הוועד נשלחה הביתה בדבר תופעה חריגה שלא הייתה כמוה, והועברו פונקציות של הקמת מסילות חדשות לחברות ממשלתיות אחרות. אעשה סדר ברכבת ישראל, ויותר מזה. אם ההסתדרות תמשיך לגבות אותם, אני מתכוון לפנות לראש הממשלה לחוקק את חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים לאסור שביתות בשירותים חיוניים כמו הרכבת. השאלטר הזה לא שייך לוועד הזה. הוכחתי את זה ברכבות, בתעופה, בכל מקום. עשינו סדר ברכבת. לא אאשר לוועד להמשיך במה שהוא עושה בחודשים האחרונים ולפגוע בציבור הנוסעים. האחריות היא עלי כי הבאתי את הרכבת למקומות שלא הייתה בכלל, אבל היום בשלב הר-ארגון הם מנסים לסחוט דברים וזה לא יקרה".



לסיום אמר השר כ"ץ כי "הנחתי את ההנהלה לפעול בכל העוצמה, לא להתפשר – לא רק את השביתה שהם ארגנו עכשיו, גם את הקרונות להביא לקו לחיפה, גם לאפשר את החשמול במוסך בלוד ואת החיבור לתל אביב, כל העיצומים האלה וכל השביתות שההסתדרות מגבה ובתי הדין לעבודה לא מפסיקים, אני אעשה את מה שעשיתי ברכבת לפני יותר מחמש שנים, מה שעשיתי בנמלים ובשמיים הפתוחים -אלך נגד הוועדים, נגד ההסתדרות, עם הציבור יכופף אותם, יכניע אותם עד שהדברים יחזרו למקומם". 





יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, פרסמה בתגובה לטענות מכתב בו כתבה כי "יש ניסיון של הנהלת הרכבת לפגוע בי באופן אישי- לא היתה כל הצדקה לעצור היום אפילו לא רכבת אחת. הוועד לא הורה לאיש לא להתייצב לעבודה או לשבשה. להיפך. מדובר במסע הכפשה שקרי וכוזב נגד נציגות העובדים ונגדי באופן אישי. לא בכדי ההנהלה לא פנתה לביה"ד- לא מתוך שכחה או חוסר תשומת לב של מנהלי הרכבת! אלא כי אין ולא היתה הוראה כזו והם יודעים זאת היטב"
 
במכתב ששלחה לשר התחבורה ישראל כץ ולמ"מ מנכ"ל הרכבת אורי שריר כותבת אדרעי כי "ראיתי את הפרסום השקרי שהנהלת הרכבת נחפזה להוציא בכוונה לפגוע בוועד. ולמרות שלוועד אין כל יד בעניין , מיד פעלתי למצוא עובדים חלופיים ולהשיב את העבודה לסדרה ותוך 20 דקות הצלחנו לגייס שני עובדים במקום החולים. 
 
אדרעי הוסיפה במכתבה כי "מה שקרה הבוקר מלמד אחת משתי מסקנות: או שהנהלת הרכבת מבזבזת כספי ציבור ועסוקה רק בפייק זיוז וביצירת משברי סרק כדי להשניא את עובדיה על הציבור ולפגוע בשמם הטוב, או שהנהלת הרכבת לא יודעת לנהל את העובדים. שתי המסקנות חמורות".  אדרעי מבקשת "להסיר את הפרסומים השקריים ולהבהיר כי הנהלת הרכבת היא שהחליטה לעצור את הרכבות בגלל חוסר יכולת למצוא פתרון לזה שמתוך אלפי עובדי הרכבת, שניים חלו במקביל".