בסוריה דיווחו הלילה (שבת) על תקיפה ישראלית בסמוך לעיר חמה. הדיווחים ייחסו כאמור את התקיפות לישראל, וציינו כי שישה מטוסי קרב נכנסו מהמרחב האווירי של לבנון וביצעו את התקיפה, בעקבותיה נהרגו שני חיילים. 



ההתקפה בוצעה על בסיס צבאי ומפעל לייצור טילים לטווח בינוני, הנמצאים תחת שליטה של כוחות איראניים והותקפו מספר פעמים בעבר. עוד מדווחים היום בלבנון כי בשעות הבוקר חג כלי טייס בלתי מאויש ישראלי בגובה נמוך מעל הדאחיה, בדרום ביירות. בישראל טרם הגיבו לדיווחים.

לפי אל-מרסד הסורי לזכויות אדם, מאפריל 2018 ועד אפריל 2019 נהרגו 232 איראנים, אנשי המשטר הסורי ואנשי חיזבאללה בתקיפות של חיל האוויר הישראלי. 
 
נתקלים בבעיה? לא מצליחים לראות את הסרטון? לחצו כאן לצפייה באתר המותאם

כזכור, השבוע הכריז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על משמרות המהפכה האיראניות (צבא איראן) כארגון טרור, וכן הטיל על הארגון סנקציות. יום לפני כן איים מפקד משמרות המהפכה כי אם ארה"ב "תגדיר אותנו כארגון טרור לצבא שלה לא יהיה שקט במערב אסיה".

כמו כן, לפני כשבוע פורסם דוח מודיעין של חברת ISI ובו תמונות עדכניות של מבנים שככל הנראה הותקפו באזור התעשייה שייח' נג'אר בחלאב, בתקיפה המיוחסת לישראל. מרכז אל-מרסד הסורי לזכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח כי לפחות שבעה חיילים איראנים נהרגו במתקפה שיוחסה לישראל לפני כשבועיים, שעבר על אזור התעשייה של השייח' נג'אר בפרברי חלאב. בנוסף, נהרגו גם שישה עיראקים שמשתייכים למיליציות הפרו איראניות. על פי הארגון, מספר ההרוגים אמור לעלות, מאחר וחלק מהפצועים במצב קשה. בנוסף, לצד מחסן התחמושת נמצא מטה של הכוחות האיראנים שנפגע בתקיפה.