שישה צעירים מנפאל נקלעו היום (שבת) לשטח החשוד כשדה מוקדשים צפונית למושב העובדים חצבה שבערבה. לאחר קבלת הדיווח במשטרה, נוצר קשר עם הצעירים, סטודנטים העובדים ביישוב סמוך, והם הונחו להישאר במקומם.



שוטרים, מתנדבי משטרה מיחידת החילוץ ערבה וכוחות צבא פעלו לאורך היום לטובת חילוצם של הצעירים מהמקום ללא פגע, ובסופו של דבר השלימו את משימתם לקראת הלילה. 

כזכור, במרץ 2011 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שלישית את חוק פינוי המוקשים, שמסדיר את פינוי שדות המוקשים בישראל באמצעות הקמת רשות הלאומית לפינוי מוקשים. האחרונה פועלת תחת משרד הביטחון, לשם ניקיון חולות ושטחי מדינת ישראל מפני עשרות אלפי המוקשים שעדיין טמונים בה, מדן ועד אילת. 

על פי נתוני הרשות, מאז הוקמה סילקו אנשיה כ־200 אלף מוקשים מחולות ישראל, אולם לפי ההערכות, קיימים עדיין עשרות אלפי מוקשים בשטחים אזרחיים.

המוקשים שנותרו בישראל הוטמנו לאורך העשורים שבין מלחמת העולם השנייה ועד מלחמת לבנון השנייה, חלקם הונחו על ידי צה"ל וחלקם על ידי צבאות ערב, והם כוללים שני סוגים: מוקשים גדולים המיועדים לפגיעה בכלי רכב, כמו זה שפגע בג'יפ הצה"לי של שבעת החיילים בשבוע שעבר, ומוקשים קטנים לפגיעה בבני אדם, כמו זה שפגע בילד דניאל יובל ב־2010 וגרם לו לאבד את כף רגלו.