אדיר, אבל קצת פחות: בין שלל סרטי האנימציה לילדים שעולים אצלנו לקראת חופשת הפסח – נגיד "מיסטר לינק", "רקסי המלך" ו"משימה חתולית בהחלט" – ההתרגשות בהפסקה הגדולה בבית הספר היא בעיקר סביב "סרט לגו 2".
 
זה אומנם לא נינג’גו, ואף אחד לא עושה כאן ספינג'יטסו, אבל היי – כל עוד מדובר בסרט בכיכובן של דמויות לגו צהבהבות ובלי אצבעות, הילדים יותר ממרוצים. וכמובן, מדובר בסרט מהסוג שהוא כיפי גם להורים ולדודים (אך רועש ומבולגן מדי לסבא וסבתא).
 
ההורים והדודים כנראה היו מעדיפים לראות את הסרט עם קולותיהם המקוריים של כריס פראט, אליזבת בנקס, ויל ארנט, וויל פרל, צ'ארלי דיי מ"פילדלפיה זורחת" וג'ונה היל (עם הופעות אורח משמחות אוזניים של נואל פילדינג, ברוס וויליס ואחרים) ולא בדיבוב לעברית, אבל היי – כל עוד יש פופקורן גדול, כולם ייהנו. הידיעה ששפכו על הסרט הזה קרוב ל־100 מיליון דולר גם היא לא מזיקה. מה שנקרא, סרט לכל המשפחה.
 

"סרט לגו 2", שביים מייק מיטשל ("הטרולים", "שרק לנצח") הוא סרט המשך ישיר ל"סרט לגו" מ־2014 (מאז הופקו גם שני ספין־אופים: "סרט לגו נינג'גו" ו"סרט לגו באטמן"), שהיה שובר קופות עולמי והכניס לזיכיון לגו יותר מ־469 מיליון דולר. הסרט החדש מאחד את הגיבורים של בריקסבורג בהרפתקת אקשן חדשה במשימתם להציל את העיר האהובה שלהם.
 
עברו חמש שנים מאז הסרט הקודם – גם במציאות וגם בעולם הלגו – וכעת מתמודדים אזרחי בריקסבורג מול איום ענק חדש: פולשי לגו דופלו מהחלל, אשר מחריבים הכל בקצב מהיר יותר משניתן לבנות מחדש. הקרב להביס את הפולשים ולהשיב את ההרמוניה ליקום הלגו ייקח את אמט, לוסי, באטמן והחברים החדשים שלהם לעולמות מרוחקים ונסתרים, כולל גלקסיה המלאה בצמחים אגדיים ודמויות מוזרות. המסע יבחן את האומץ, את היצירתיות ואת מומחיות כישורי הבנייה שלהם, ויחשוף עד כמה הם מיוחדים באמת.

סרט לכל המשפחה - לגו 2". צילום יח"צ"

 
בארצות הברית ובעוד שלל מדינות הסרט עלה כבר בפברואר והספיק לגרוף בעולם הכנסות של יותר מ־183 מיליון דולר, והיד (נטולת האצבעות) כמובן עוד נטויה. אף על פי שהסרט החדש הרבה יותר יקר מקודמו, אלמנט ההפתעה של זה הראשון נעלם, ומבחינת המבקרים לא קל ליצירת ההמשך לתחרות בו. בסך הכל הם מאוד אהבו את הסרט החדש, אך את הראשון אהבו יותר. זוכרים את שיר הנושא של הסרט הראשון, Everything Is Awesome? אז כפי שהמבקר של “אנטרטיינמנט וויקלי" ניסח זאת בביקורתו על סרט ההמשך: “הכל עדיין אדיר, רק קצת פחות".
 
החיים עצמם
הסרט החדש גם מלמד את הילדים שהחיים לא תמיד אדירים. "הוא מסייע להם להתמודד עם חרדה ולחץ, שהם טבעיים", אמרה אליזבת בנקס (שמדובבת את לוסי) בראיון לאתר הבידור "קוליידר". “הסרט מעביר לילדים אסטרטגיות כיצד לפעול במצבים שבהם החיים לא אדירים – כשהם מבואסים או מאוכזבים או מוטרדים ממשהו. באופן בלתי נמנע, דברים רעים יקרו לנו בחיים. זה חלק מלהיות בני אדם. מה אפשר לעשות, איך אפשר להסתכל על העולם בצורה יפה, וגם לעזור לאנשים אחרים, כדי להצליח לעבור את הזמנים הקשים". 
 
כשנשאל בראיון ל"קוליידר" איך הרגיש כשנכנס לעבודה על “סרט לגו 2" לעומת העבודה על הסרט הראשון, ענה כריס פראט (המדובב את גיבור הסרט, אמט): “היה קצת יותר לחץ כי הציפיות היו גבוהות יותר. עכשיו אני מרגיש בדיוק כמו שהרגשתי כשסיימנו את הסרט הראשון. אני נרגש שהעולם יראה את הסרט, כי הוא אדיר".