בנימין נתניהו צפוי לזכות בהמלצתן של רוב המפלגות להרכיב את הממשלה הבאה, אבל מי שעשוי לעשות לו חיים קשים הוא יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן, השוהה בימים אלו בווינה. בשיחה עם "מעריב" אמש אמר ליברמן: "לא נוותר על העקרונות שלנו, שאותם שרטטנו בקמפיין הבחירות". יו"ר הקואליציה לשעבר, חבר הכנסת דוד ביטן, התייחס היום (ראשון) בתוכנית "חדשות הבוקר" בערוץ 13 לדרישותיו של ליברמן.



"ליברמן תמיד ביקש הרבה, מעבר ליכולת שלו. זה מוגזם, יש גבול לדרישות. אם הוא דורש את תיק הביטחון, אין שום היגיון שידרוש את תיק הפנים", אמר ביטן. "במשא ומתן הוא אלוף, אבל יש גבול וזה מה שפוגע בו. למרות שנתניהו התאהב בתיק הביטחון, אם ליברמן יבקש וילחץ, כנראה שלא תהיה ברירה. יתנו לו את התיק, אבל לא בדרישות שלו".



בהסכם הקואליציוני תהיה נגיעה בענייני החסינות שרלוונטים גם אליך? 


"החוק הצרפתי לא חל על נתניהו מסיבה פשוטה, החקירה הסתיימה. לגבי החסינות, אני מזכיר שהחוק היום מתיר לכל חבר כנסת לבקש שלא יסירו את החסינות שלו. אני לא אבקש להסיר את החסינות שלי. נתניהו אמר במפורש שהוא לא הולך לעשות את זה, למה אתם לא מאמינים למה שהוא אומר? שאלו אותו והוא אמר שהוא לא הולך על העניין הזה".



באשר לאפשרות ששר האוצר משה כחלון יצטרף לליכוד אמר ביטן: "תמיד היינו מוכנים לקבל את כחלון, השאלה היא מה הן דרישות המיזוג. אנחנו מאוד רוצים את כחלון בליכוד ונקבל אותו בברכה".



ביטן קרא גם לשרת המשפטים איילת שקד, חברת מפלגת הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה, להצטרף למפלגה. "אני חושב שהיא מאוד פופולרית, גם בקרב בוחרי הליכוד. היא עשתה טעויות אך אם הייתה שומעת לי, היא הייתה מזמן בליכוד והימין החדש לא היה קיים. חבל שהיא לא שמעה לי. דיברתי איתה אחרי הבחירות, אבל לא נכנסנו לזה עדיין. זאת החלטה שלה. אם הייתי צריך להמליץ לנתניהו, עכשיו הייתי ממנה אותה לשרה מטעם הליכוד".



מה לגבי נפתלי בנט?


"הוא נענש על ידי בוחרי הימין. עכשיו אין לו מקום בליכוד. אני לא רוצה אותו במפלגה אחרי שהוא תקף את נתניהו".



אתה נגד כל קומבינה שתמנע את ההעמדה שלו לדין?


"כן, אבל מצד שני אני מזכיר שיש זכות לכל חבר כנסת לבקש שלא יסירו לו את החסינות, מכל מיני סיבות. אני לא אבקש, אבל אם ראש הממשלה ירצה, הוא יכול לבקש. זה לא שינוי של החוק, ככה החוק כתוב".



ביטן ציין כי לדעתו את תפקיד שר המשפטים צריך לאייש יריב לוין. "עם האג'נדה שלו הוא יכול לעשות את העבודה הזאת בצורה מצוינת. הגיע הזמן שהליכוד ייכנס לעניין הזה באופן מובהק".



עוד אמר ביטן, כי הוא לא חושב שהוא עצמו יכול לכהן כשר. "לא נראה לי שאני יכול בגלל הפסיקה של היועץ המשפטי, אבל אני מקבל את זה, לא קרה כלום. לא נולדתי שר. עד עכשיו הייתי שנתיים יושב ראש הקואליציה, נראה מה ראש הממשלה יקבע. אני תמיד אשפיע", אמר.



איזה תפקיד היית נותן לגדעון סער?


"תפקיד בכיר. שר חוץ לא נראה לי, אבל תפקיד בכיר כן. יש את שר התחבורה, יש כל מיני דברים אחרים. ראש הממשלה לא ימנה אותו לשר המדע. אם הוא ימנה אותו לשר המדע, הוא לא יבוא ויישאר בחוץ".



באשר למתיחות בין נתניהו לשרת התרבות מירי רגב הנוגעת לתמיכה שלה בגדעון סער בפריימריז אמר ביטן: "אני לא חושב שיש מתיחות, ואם יש מתיחות, זה לא קשור לזה. גם אני הצבעתי לסער ואני לא במתיחות עם ראש הממשלה. מה הבעיה בזה? לא יודע על מה המתיחות, לא נכנסתי לזה. אם יש מתיחות ולא אמרתי שיש, אז יש כל מיני דברים. לא יודע, לא רוצה להיות בעניין הזה בכלל".



יש המלצת משטרה נגדך בענייני שוחד. איך אתה ישן בלילות?


"וודאי שאני מוטרד. אני חושב שנתתי למשטרה תשובות מצוינות, אך לצערי הרב הם לא קיבלו אותן. זה תהליך ארוך ואצטרך להתמודד איתו".