ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה את הרעיון להקים ממשלת אחדות עם מפלגת כחול לבן. נתניהו דחה בתנועת יד את ההצעה בתגובה לשאלות כתבים. לישיבה לא הגיעו השרים איילת שקד ונפתלי בנט, שמפלגתם, הימין החדש, לא עברה את אחוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת הבאה.  
נתניהו נשאל על ממשלת האחדות. צילום: מיכאל שמש, כאן
תחילה, התייחס נתניהו להתרסקות החללית הישראלית בראשית על הירח. "בראשית, אני רוצה להתחיל בבראשית. אנחנו אחת מ-7 מדינות שיצאו למסע בירח ואנחנו אחת מ-4 המדינות שנחתו על הירח", אמר. "לא נחתנו בצורה מיטבית אבל זה קרה. אנחנו עכשיו יוצאים למשימה חדשה. החברה שעמדה מאחורי בראשית עומדת מאחורי הפרויקט הבא. אני מעריך שיש לנו ניסיון טוב להצליח בפעם השנייה. אני חושב שנוכל להתמודד איתה".
"אני מבקש לברך את חברי הממשלה על 4 שנים של עבודה ועשייה. וזה ניכר ברצון הציבור לחדש לנו את המנדט. בצורה מאוד מוצלחת וברורה של שריי הממשלה. נמשיך לעשות את זה גם בממשלה הבאה", הוסיף ראש הממשלה. 

בנוסף, נתניהו ברך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לא לחקור את חיילי ארצות הברית על פשעי מלחמה באפגניסטן. "בסוף השבוע הייתה התפתחות מאוד משמעותית. בית הדין הבינלאומי בהאג, התובעת דחתה את התביעה לחקור את חיילי ארצות הברית. הדבר הזה בלם את המטרה שלו הוקם בית הדין הבינלאומי", אמר נתניהו. 
"הוא הוקם כדי לטפל בזוועות במדינות שאין להן מערכת משפטית ראויה. הם נטפלים לחיילי ארצות הברית או לישראל ולהעמיד אותן למשפט זה אבסורד וההפך ממה שהייתה מטרתו של הקמת בית הדין הבינלאומי. אני חושב שיש לזה השלכות יוצאות דופן לגבי ההתנהלות בעולם. אני מברך את ארצות הברית ואת הנשיא טראמפ. אנחנו מאוד מעריכים את התמיכה גם בתחום הזה", הוסיף. 

  

 נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: פלאש 90
נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: פלאש 90