נשיא המדינה ראובן ריבלין יתחיל מחר בסבב ההתייעצויות עם כל הסיעות בכנסת, בתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר. עד כה, מספר מפלגות הודיעו על מועמדם לראשות הממשלה. בליכוד ימליצו מחר לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. משלחת כחול לבן תמליץ להטיל את התפקיד על בני גנץ. ש"ס ויהדות התורה ימליצו על נתניהו ואילו המשלחת מטעם רשימת חד"ש-תע"ל לא תמליץ על איש.

מכחול לבן נמסר: "נמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה. למעלה ממיליון אנשים בחרו בנו כדי להוביל ולהחליף את השלטון. נכבד את החלטת הנשיא ואנחנו מודים לו על ההזמנה להתייעצות".

ביום חמישי בחצות פורסמו התוצאות הסופיות אך הלא רשמיות של הבחירות. התוצאות הרשמיות יימסרו לנשיא ביום רביעי הקרוב, ובעקבותיהן ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות, אם יידרש לכך. לפי הנוהג, הנשיא ייפגש עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתם על מי שיקים את הממשלה הבאה, ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על הח"כ שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

לפי חוק יסוד הממשלה, מרגע שתוטל מלאכת הרכבת הממשלה יעמדו לרשותו של הנבחר 28 ימים למילוי המשימה. אם תידרש ארכה לתהליך, בסמכותו של הנשיא להעניק לנבחר 14 יום נוספים. זה סדר ההתייעצויות: מחר, 15 באפריל, יגיעו הסיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, חד"ש־תע"ל והעבודה וימסרו לנשיא את המלצותיהן. מחרתיים יגיעו הסיעות ישראל ביתנו, איחוד הימין, מרצ, כולנו ורע"מ־בל"ד. בסיום ההתייעצויות יזמן אליו הנשיא את הח"כ שעליו המליצו מרבית סיעות הבית ויטיל עליו להרכיב ממשלה.

מי שעשוי לעשות לנתניהו חיים קשים הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, השוהה בימים אלו בווינה. בשיחה עם "מעריב" אמר ליברמן: "לא נוותר על העקרונות שלנו, שאותם שרטטנו בקמפיין הבחירות". יו"ר המפלגה, שזכתה בחמישה מנדטים, נשמע נינוח, אפילו נהנה כמעט מהסיטואציה שסידרו לו הבחירות - לשון המאזניים בממשלת נתניהו החמישית. מחר תערוך מפלגתו אירוע הרמת כוסית בירושלים, ושם יתקבלו ההחלטות בנוגע לדרך שבה תצעד בשיחות מול הנשיא ביום שלישי.

אף שהסיכוי להקמת ממשלת אחדות הולך ופוחת, והוא נחשב כעת לנמוך ביותר, ליברמן מתכוון לשמור את הקלפים קרוב לחזה עד לשיחות עם הנשיא ריבלין, כדי להפעיל לחץ על נתניהו. ישראל ביתנו צפויה לדרוש כמה תיקים, בהם הביטחון, אך גם שינוי במדיניות הממשלה הקודמת מול חמאס, זו שהובילה את ליברמן להתפטר בקדנציה הקודמת. במפלגה ישימו דגש על שינוי המדיניות גם בנושאי דת ומדינה וידרשו להעביר את חוק הגיוס בנוסח המדויק שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת וכן את הסדרת הפנסיות לעולים. בשלב זה לא ברור כיצד יתייחסו שותפותיו האחרות של נתניהו בממשלה - המפלגות החרדיות שמחזיקות בלא פחות מ־15 מנדטים - לדרישותיה התקיפות של ישראל ביתנו. 
 
בישראל ביתנו הוקם צוות משא ומתן קואליציוני, שבראשו עומד ח"כ עודד פורר. עוד חברים בו מנכ"ל משרד הקליטה לשעבר אלכס קושניר, מנהל הסיעה בכנסת והיועצת המשפטית שלה. שלשום דווח "במעריב־סופהשבוע" כי במערכת הפוליטית מתכוננים לאפשרות שהנשיא ריבלין יקרא לנתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ בתום ההתייעצויות עם ראשי המפלגות ויניח בפניהם את הצעת ממשלת האחדות, לנוכח הקשיים הצפויים בהקמת קואליציית ימין צרה. אמש אמר גורם בבית הנשיא כי ריבלין לא ייזום קריאה לממשלת אחדות ויתייחס לכך רק אם יהיו אליו פניות מצד מפלגות שונות.