כוכב הטלוויזיה דין מירושניקוב (30), ששיחק בסדרות "תאג"ד", "כפולה" ו"מתים לרגע" וכיכב לאחרונה בריאליטי "גולסטאר", הפך בשנים האחרונות לשם לוהט בתעשייה ולמושא אהבתן של מעריצות צעירות רבות, אך חייו, כך מסתבר, לא תמיד היו קלים ופוטוגניים כמו הקמפיינים בהם הוא מככב. 



השחקן שעלה לארץ בגיל 9 מרוסיה, התראיין לתוכנית "אנשים" שתשודר הערב (ראשון) ב"קשת 12", וסיפר על הפציעה במהלך פעולה בשירות בשייטת ועל הטראומה שמלווה אותו מאז.  "אני זוכר את הרגע ההוא שממש חנקו אותי, כאילו שהייתי ממש כזה... ומלחיץ", אמר.


דין מירושניקוב על הטראומה מהצבא

חשבת שלא תצא מזה בחיים?
"הייתה שם איזו נקודה. זה מטורף, אבל כשמספרים בסרטים וזה, כשיש פלאשבקים, ממש נזכרתי באמא שלי. בלילה הראשון אני לא מצליח להירדם, בלילה השני אני לא מצליח להירדם, יש אור דלוק כזה לידי, אמא שלי כל שניה צמודה אליי, היא שומרת עליי".



למה לא מצליח להירדם?
"איך שאני עוצם את העיניים התמונות משם חוזרות לי".



דין מירושניקוב. מארק ניימן, לע"מ
דין מירושניקוב. מארק ניימן, לע"מ


אתה בטיפול פסיכולוגי?
"כן".




אז אתה מתעמת עם זה.
"כן, זה... לדבר, לא לפחד לדבר על זה".



אז החוויה הזאת, הצלחת להשתחרר ממנה, או שזה משהו שהולך איתך?
"אני חושב ש... אף פעם אני לא אשתחרר מזה".



למרות הטראומה שווה בשירות הצבאי, מירושניקוב מעודד גיוס לצה"ל ומשתתף בפרויקט "תגלית", במסגרתו מגיעים יהודים צעירים מרחבי העולם לבקר במדינת ישראל וקורא להם להתגייס. בראיון לאיריס קול ברדיו 103FM בחודש אוגוסט סיפר: "דווקא בצבא ובשירות הלאומי החבר'ה הצעירים מתחילים להרגיש את השייכות ולכן אני קורא לא לוותר על השירות הצבאי. שם הכל מתחבר. ישראל היא הבית של כולנו - הישראלים. כדי שיהיה טוב עלינו להילחם על זכותנו. אין לנו בית אחר. כל חיי ניסיתי להוכיח לכולם שאני ישראלי ובשירות הצבאי הבנתי שאני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. אני ישראלי ויש לי את היתרונות שלי".