הנהלת רכבת ישראל שלחה היום (ראשון) מכתב ליו"ר ההסתדרות, ארנון בן דוד, בו דרשה כי יושבת ראש ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי תיענש בעקבות השבתת הרכבת ביום שישי האחרון. "אירועי יום שישי האחרון חמורים וקיצוניים. ועדת הבדיקה של ההסתדרות אינה מקובלת עלינו ואיננה אובייקטיבית, אנו דורשים הפעלת צעדים ענישתיים משמעותיים כנגד גילה אדרעי", נכתב במכתב ששלח מנכ"ל הרכבת אורי שריר. 



כזכור, אלפי נוסעים, בהם חיילים רבים, נותרו ביום שישי בבוקר חסרי אונים ומלאי זעם בעקבות השבתה פתאומית של תנועת הרכבות בכל הארץ. הנהלת הרכבת הכריזה כי בשל הודעה פתאומית של שמונה פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) על מחלה, התנועה תופסק עד להודעה חדשה.

תנועת הרכבות הושבתה בשעה 8:00 בבוקר, והדבר עורר תגובות קשות מצד נוסעים רבים,  שהגיעו לתחנות הרכבת ונאלצו לחפש תחבורה חלופית להגיע באמצעותה לבתיהם. אלא שגם האוטובוסים הפכו במהרה עמוסים, והיו חיילים שחזרתם הביתה ארכה כארבע שעות, במקום כשעתיים בלבד. "חיכיתי בקוצר רוח להגיע הביתה, יצאתי ב־5:00 מהבסיס לתחנת הרכבת, ואז פתאום הודיעו שיש שביתה", סיפר חייל שהיה בדרך חזרה לביתו מהדרום.
 

בהנהלת הרכבת טענו כי מאחורי ההודעה הפתאומית של הפקדים עומד ועד עובדי הרכבת, בראשותה של גילה אדרעי, והזכירו כי רק לאחרונה הושבתה באותה שיטה תנועת הרכבות בשל "מחלה" של נהגי הקטרים. בהנהלת הרכבת אף תיעדו את אדרעי ביום שישי בבוקר בחדר פיקוד הבקרה של רכבת ישראל.
בעקבות התערבותם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וגורמים נוספים, תנועת הרכבות חודשה לאחר כשעה וחצי של השבתה, אבל השיבושים נמשכו עד לשעות הצהריים. ההשבתה גרמה לביטולן של 80 רכבות, והתחבורה הציבורית הבינעירונית קרסה תחת העומס.
 
בעקבות ההשבתה עלתה דרישה לפעול להדחתה של אדרעי מראשות ועד עובדי הרכבת. "הנהלת הרכבת פונה ליו"ר ההסתדרות בבקשה לרסן את אדרעי, הנוקטת קו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות, לצד הפעלת יותר מ־40 צעדים ארגוניים הפוגעים מדי יום בנוסעים", צוין בהודעת ההנהלה. שר התחבורה ישראל כץ תקף בחריפות את ההשבתה. הוא הבהיר שכפי שפעל לשינוי ניהולי ברכבת כאשר דן הראל, שמונה ליו"ר, הביא להחלפת המנכ"ל, הוא יפעל להפסקת כהונתה של אדרעי אם ההשבתות יימשכו.
 
כץ ציין כי הוא רואה בחומרה את הגיבוי המתמשך שנותנת הנהגת ההסתדרות לפגיעה החמורה בנוסעים ובפרט ובחיילי צה"ל. "לא נאפשר אנרכיה ברכבת ישראל. נוסעי הרכבת לא יהיו בני ערובה בידי קבוצה המנסה לסחוט הטבות בכוח ובבריונות", אמר כץ. "בכוונתי לנקוט את כל הצעדים הנדרשים להפסקת תופעות חמורות אלו, בדיוק כשם שעשיתי בעבר". ההסתדרות הודיעה כי תוקם ועדת בדיקה מיוחדת בראשות מחזיק תיק התחבורה בארגוןאבי אדרי, והיא תבדוק את הסיבות להשבתה הפתאומית.
 
אדרעי מצדה דחתה בתוקף את הטענות נגדה והאשימה את הנהלת הרכבת בהפצת פייק ניוז. היא הדגישה שלוועד אין קשר להשבתה, שנגרמה בידי ההנהלה: "ועד העובדים לא הנחה את העובדים להיעדר מהעבודה ובוודאי שלא לפגוע בתנועת הרכבות", אמרה והוסיפה: "ההנהלה החליטה לעצור את הרכבות רק מפני שלא הצליחה למצוא שני עובדים מחליפים. באיזה עולם מתוקן עוצרים רכבות בגלל שני עובדים?". עוד טענה אדרעי כי הנהלת הרכבת ממשיכה באסטרטגיה של הסטת האש כלפי העובדים במקום להתמודד עם הכישלונות שלה. אמש נמסר מוועד העובדים כי הם בוחנים את האפשרות להגיש תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת בגין "פרסומי השקר שלה, כאילו היה זה צעד כלשהו של הוועד, בעוד מלכתחילה היה ידוע להנהלה היטב שזוהי החלטה חסרת אחריות שלה וכי לוועד העובדים לא היה בזה יד ורגל".
 
מנכ"ל ארגון 15 דקות גיל יעקב אמר בעקבות האירוע החמור כי השבתת הרכבות ללא התראה וללא חלופות נסיעה היא חציית קו אדום ופגיעה חסרת תקדים בנוסעי התחבורה הציבורית, שהפכו לבני ערובה במאבקי כוחות".