יממה לאחר תקיפת הבסיס האיראני בסוריה, המיוחסת לישראל, מפרסמת היום (ראשון) חברת אימאג'סאט אינטרנשיונל (ISI) דוח מודיעין המלווה בתמונות המציגות את האתר שהותקף. בתמונות ניתן לראות את המבנים שנהרסו כליל לאחר ההתקפה, וכן את שאר המבנים שהושפעו גם הם מהפיצוץ. 


על פי הפרסומים האתר שהותקף היה מפעל טילי קרקע קרקע שפעל במסגרת פרויקט דיוק הטילים האיראני בסוריה, ונמצא צפונית לעיר מציאף. את המבנה הקיפה חומה שהפרידה אותו משאר המבנים בבסיס הצבאי, ולפי ההערכה בדוח של ISI כל הציוד והחומרים שהיו בתוך המבנים נהרסו כליל גם הם. תמונות הלוויין כוללות תמונה של המבנה יום לפני התקיפה, ה-12 באפריל, וכן תמונה של המבנה מספר שעות לאחר התקיפה. 

הבסיס הצבאי בסוריה שהותקף - לפני ההתקפה. באדיבות ImageSat International: (ISI) https://www.imagesatintl.com/

 
הבסיס הצבאי בסוריה שהותקף - אחרי ההתקפה .https://www.imagesatintl.com. ImageSat International: (ISI)

 
בסוריה כזכור דיווחו אתמול לפנות בוקר על תקיפה ישראלית סמוך לעיר חמה בצפון המדינה. הדיווחים ייחסו כאמור את התקיפות לישראל וצוין בהם כי שישה מטוסי קרב חדרו מהמרחב האווירי של לבנון וביצעו את התקיפה, שבעקבותיה נהרגו שני חיילים.


ההתקפה כוונה לבסיס צבאי ולמפעל לייצור טילים לטווח בינוני בשליטתם של כוחות איראניים, שכבר הותקפו כמה פעמים בעבר. בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, סאנ”א, דווח כי התקיפה גרמה להריסתם של כמה מבנים ולפגיעה ב־17 בני אדם משורות הכוחות של המשטר הסורי, בהם גם הרוגים ממיליציות איראניות־שיעיות.

לפי אל-מרסד הסורי לזכויות אדם, מאפריל 2018 ועד אפריל 2019 נהרגו 232 איראנים, אנשי המשטר הסורי ואנשי חיזבאללה בתקיפות של חיל האוויר הישראלי.