שלוש האמהות של הנערים שנחטפו לפני חמש שנים - איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל - ישיאו משואה בטקס יום העצמאות ה־71 למדינת ישראל. מדובר באמהות של נפתלי, אייל וגיל־עד, שנחטפו ונרצחו לפני כחמש שנים על ידי מחבלים של החמאס. בת גלים, אמו של גיל-עד ז"ל, סיפרה הבוקר (שני) בגל"צ על תחושותיה לאחר הבשורה אמש.
"התרגשות גדולה מאוד, הפתעה גדולה מאוד", סיפרה שער, "הדמעות של השמחה מהולות בכאב מאוד גדול. אנחנו מאוד מתרגשים מכל הדבר הזה".
עוד הוסיפה לגבי עשייתה החברתית במשך השנים: "אני מרגישה שקיבלנו המון כוח מהחברה והעם שלנו. הדאגה והאכפתיות נשאו אותנו על כפיים. הדבר הזה נתן לנו המון כוח. הרגשנו אחר כך לקחת את המסוגלות המדהימה הזו של העם שלנו והלכנו עם זה קדימה. אנחנו עסוקות בלעשות טוב ולהביא את האחדות לשיח כל השנה".

יש נחמה כלשהי בפעילות הזו?
"אני לא יודעת אם זה מנחמה. זו בחירה לקחת את הכאב והגעגוע שמלווה אותנו ולנתב אותו לעשייה משמעותית. זה לא במובן של הנחמה אלא התעסקות בדברים חיוביים".

איריס יפרח, בת גלים שער ורחל פרנקל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כזכור, השרה מירי רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, שלפיה שלוש האמהות ישיאו יחד, בפעם הראשונה בהיסטוריה, משואה אחת בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים. רגב אמרה על הבחירה: "שלוש האמהות מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותינו את עוצמתה של האחדות בעמנו", ציטטה רגב את החלטת הוועדה. 
 
רגב: "רוחן האיתנה סוחפת אחריה ביום האחדות, שאותו ייסדו רבות ורבים מבני עמנו ברחבי הארץ. שלוש האמהות בחרו שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".
 
בשיחה בין איריס יפרח לשרה רגב, שבה בישרה לה על ההחלטה, אמרה יפרח: "אני בוכה, לא מאמינה, איזו זכות. זה מחזק אותי באופן אישי, זו הרגשה של להיות בשליחות עצומה, ואני מקווה שנזכה להמשיך את הדרך של העם הנפלא הזה ושל הבנים הנפלאים האלה". 
 
ביוני 2014 נחטפו הנערים על ידי מחבלי חמאס בעודם ממתינים לטרמפ בצומת אלון שבות. משך שבועיים וחצי נחשבו נעדרים עד למציאת גופותיהם במבצע "שובו אחים". אמותיהם של השלושה ייסדו את "יום האחדות", שמטרתו לעסוק באחדות עם ישראל במדינה ובתפוצות.