נשיא המדינה ראובן ריבלין החל היום (שני) במרתון התייעצויות עם נציגי סיעות הכנסת ה־21 במשכנו, שבסיומן הוא צפוי להטיל על ראש הממשלה ויו”ר הליכוד, בנימין נתניהו, את תפקיד הרכבת הממשלה. משלחת הליכוד, בראשות השר יריב לוין, ובה שרת התרבות מירי רגב וחברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם, תמליץ כמובן להטיל את התפקיד על נתניהו. רגב התייחסה הבוקר בתוכניתם של קלמן ליבסקינד ורועי שרון ב"כאן ב'" לסיכויים שתוקם ממשלת אחדות, וקראה למי שמאמין באג'נדה של הליכוד להצטרף לשורותיה של המפלגה. 



"הנשיא ריבלין הזמין אליו את המשלחות השונות. נמליץ על נתניהו. יש דברים עליהם דיבר גם גבי אשכנזי אבל זה לא משנה כרגע. הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על הליכוד. מה שמשנה הוא שהנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה שהיא הליכוד ועל מי שיש לו הכי הרבה ממליצים שזה רה"מ".



ליברמן ימליץ על נתניהו להרכיב את הממשלה?

"זה מה ששמעתי ממנו לפני הבחירות. אין סיבה שלא. הוא חלק מהימין והגוש הלאומי. הוא אמר לפני הבחירות שגם הוא וגם כחלון ימליצו על נתניהו. אני מאמינה שהוא יעמוד במילתו. הוא שותף טבעי".

עוד אמרה רגב, כי "הנשיא דיבר על 61 ממליצים. אם לא יהיו אז נפנה למפלגה הגדולה. לא לחינם כחול לבן ואנחנו רצינו להיות המפלגה הגדולה. היה מאבק קשה מאוד על כל קול, אבל האמון של הציבור בנתניהו קודם לכל. אתם יודעים מה קרה בשלושה vשבועות האחרונים, הניסיון להכפיש אותנו, לקרוא לנו בוטים".



אתמול דוד ביטן העלה רעיון למנות את איילת שקד לשרת המשפטים.


"אני שמחה שביטן קיבל החלטה להחליף את רה"מ במינוי השרים.  אני לא מתעסקת בזה. יש ראש ממשלה, הוא יבחר את השרים. אם שקד תחליט להתפקד לליכוד היא תהיה שם. כואב לי מאוד שגוש הימין לא גדול יותר. כואב לי על ההרפתקה המיותרת שלהם. גם אמרתי לשקד את זה. הם נטשו את הבית היהודי והקימו מפלגה אחרת. יש להם אג'נדה לא שונה מהליכוד וגם לא ממש מהבית היהודי. הם פירקו את הימין לרסיסי מפלגות. אי אפשר להאשים אותנו בכך. זה בנט ושקד. לא אנחנו גרמנו לרסיסי מפלגות. זה הם שעשו טעות וחבל".



עוד הוסיפה רגב, כי "יש הרבה מפלגות שהקולות שלהן הלכו לפח. כששקד תתפקד לליכוד נתחיל לדבר. כולם מוזמנים להצטרף לליכוד אם הם מאמינים באג'נדה שלה".



על הסיכוי לממשלת אחדות: "אני לא מאמינה שתהיה ממשלת אחדות. זה ספין של גורמים עם אינטרסים. רה"מ אמר במפורש שהוא לא רוצה ממשלת אחדות. בעוד שכשהמדגם התפרסם גנץ הכריז שהוא ניצח, רה"מ דיבר עם ראשי הסיעות".



"אני לא מאמינה שהנשיא ידבר איתנו על אחדות", אמרה רגב. "הוא ישמע על מי אנחנו ממליצים. לנו אין מנדט לדבר עם הנשיא על אחדות. יש לי התנגדות עקרונית לזה, צריך להקים ממשלה שבנויה על הגוש הלאומי כמו שאמר נתניהו. היא תוביל אותנו לשגשוג ואמת. יש לנו הבדלים תהומיים בנוגע להתיישבות. ראינו את האמירות של לפיד על פינוי 90 אלף מתנחלים. תמשיכו להגן עליהם. יש שאלות קשות שצריך לשאול, כמו מה היה בנייד של גנץ. האמת צריכה לצאת לאור, אם זה היה בליכוד הייתם שואלים שאלות קשות יותר. מספיק עם הצמר גפן שעטפתם בו את כחול לבן".



מה היה העניין עם הנשיא שלא רצה לשבת ליד ראש הממשלה בטקס אתמול?


"אתה צריך לשאול את הנשיא, אמרו לי שצריך לשנות את סדרי הישיבה הקבועים. בדרך כלל הנשיא יושב ליד רה"מ. הנשיא ביקש לא לשבת לידו ושיפרידו ביניהם באמצעות נציגי ארגוני השכול. אמרו שהנשיא ביקש ואמרתי שאנחנו נכבד את החלטת הנשיא וכשרה"מ הגיע עדכנתי שסדרי הישיבה השתנו לבקשת הנשיא. אנחנו כיבדנו את זה. אני חושבת שאם זה היה נכון היו צריכים לעשות זאת בהודעה מסודרת. אם זה בגלל המו"מ הקואליציוני היה צריך להגיד את זה".