מעלים הילוך: היום (שני), ערכה הפקת האירוויזיון מסיבת עיתונאים לקראת האירוויזיון במתחם "אקספו", תל אביב. מיד אחרי האירוע, חשף תאגיד השידור הישראלי, "כאן 11" את סרטון מאחורי הקלעים של צילומי מנחי התחרות, בר רפאלי, ארז טל, אסי עזר ולוסי איוב, בו הם סיפרו על ההכנות לאירוע.



"מעולם לא חשבתי שאני אזכה להנחות את האירוויזיון", סיפרה בר רפאלי. כשנשאלה מה היא חושבת על התחרות המתקרבת ענתה: "ישראל יודעת לעשות טלוויזיה טובה. זה יהיה ענק. בואו נגיד שכשזה ייפתח תיפול לכם הלסת, ולא בגלל השמלות שלי".



"אני התרגשתי", אמר ארז טל. "נטע ברזילי עשתה שירות גדול לגיוון - לחשוב שונה, להיות שונה. כל המדינה צפתה בזה".



"חשבתי: 'או, אלוהים! באמת?'", סיפרה לוסי איוב. "והדבר הבא היה - יאללה בואו נעשה את זה!"



"אם היית מספר לי בגיל 10 שאני הולך להנחות את האירוויזיון לא הייתי מאמין. אם היית אומר לי את זה לפני שנתיים גם לא הייתי מאמין. זה בלתי ייאמן כמה אסיר תודה אני צריך להיות לנטע ברזילי. כשהיא ניצחה חשבתי: 'אני לא יכול להאמין שזכינו'. זו הולכת להיות תחרות מדהימה השנה. אני חושב שאתם עשויים לפגוש אותנו שוב בשנת 2020, אנחנו יכולים לזכות שוב".





בנוסף, במסיבת העיתונאים השתתפו רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, גידי שמרלינג מנהל מינהל תקשורת ושיווק, שאבי מזרחי, מנהל מחלקת מופעים, שרי ישראלי, מנהלת מחלקת הטקס והאירועים, איתן שוורץ, מנכ"ל עיר עולם ותיירות וגורמים עירוניים נוספים.



במהלך מסיבת העיתונאים הציגה עיריית תל אביב-יפו את ההערכות העירונית בהיבטים השונים; החל בתשתיות התחבורה, דרך הקלות לעסקים, הנגשת שילוט לתיירים וכלה בקישוט העיר וכמובן, גולת הכותרת - הקמת כפר האירוויזיון הגדול שידעה התחרות אי פעם.


דנה אינטרנשיונל מכינה את העיר לאירוויזיון from Tel Aviv Yafo on Vimeo.

תל אביב-יפו תארח בעוד כחודש את תחרות אירוויזיון 2019, לאחר שנבחרה על ידי ה- EBU תאגיד השידור האירופי ו"כאן" תאגיד השידור הציבורי הישראלי. אירוויזיון 2019 צפוי להיות האירוע הבין-לאומי הגדול, הנצפה והמסוקר ביותר שהתקיים אי פעם בישראל.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "האירוויזיון הוא לא אירוע תל אביבי אלא אירוע ישראלי ולאומי. הוא הזדמנות יוצאת דופן לנו הישראלים לחגוג בגאווה; הוא גם הזדמנות להציג לעולם את ישראל היצירתית, האנרגטית, התוססת, וכן – גם את ישראל חופשית, פלורליסטית ואוהבת-אדם. ערכי האירוויזיון - חגיגת המוזיקה, היצירה ואהבת החיים - הם הערכים איתם מזוהה תל אביב-יפו. ואם תשאלו אותי, זהו אולי הניצחון האמתי שלנו: שאירוע תרבות גדול, פופולרי והמסוקר ביותר בעולם – יתקיים בהצלחה בעירנו".