הקרמלין אישר היום (שני) כי נעשות הכנות לפסגה היסטורית ראשונה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה אתמול כי השליט הצפון קוריאני ייסע לעיר הרוסית ולדיבוסטוק בשבוע הבא. הנשיא הרוסי יגיע לעיר המזרחית ב-26 וב-27 באפריל להשתתף בוועידה לפני ביקור מתוכנן בסין. 
דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב סירב במהלך תדרוך לכתבים למסור את עיתוי הפגישה, אך אישר כי ממשלת רוסיה נערכת לתרחיש כזה. "ברגע שתהיה בהירות לגבי הזמנים והמיקום של הפגישה נעדכן אתכם", אמר פסקוב. 
מחוקקים רוסים אמרו בחודש ספטמבר בשנה שעברה כי קים מעוניין לערוך ביקור ראשון ברוסיה. "הוא אישר כי הוא מוכן לערוך ביקור רשמי ברוסיה", אמרה אז דוברת הפרלמנט הרוסי ולנטינה מטביינקו לאחר שנפגשה עמו בבירה הצפון קוריאנית פיונגיאנג. 


דונלד טראמפ, קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

 
"הוא אמר כי הוא לא רוצה לדחות את הביקור. הוא אמר: 'הפגישה עם נשיא רוסיה חשובה לי מאוד, עלינו לדון באסטרטגיה ובאפשרויות שיתוף הפעולה בינינו, וכן במספר נושאים חשובים על סדר היום העולמי'", הוסיפה מטביינקו. 
כזכור, ביום שבת דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית כי קים הודיע שהוא מוכן להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לוועידה שלישית, ושיבח את מערכת היחסים בין השניים. "אנחנו יכולים להחליף מכתבים ולשאול זה על בריאותו של זה", אמר בנאום.

טראמפ צייץ אז כי גם הוא פתוח לקיום מפגש שלישי עם שליט קוריאה הצפונית וכינה את מערכת היחסים ביניהם "מצוינת". הנשיא האמריקאי כתב כי הוא "מצפה ליום שבו הנשק הגרעיני והסנקציות יוסרו ואז קוריאה הצפונית תהפוך לאחת המדינות המצליחות בעולם". טראמפ וקים נפגשו עד כה פעמיים, בסינגפור ביוני 2018 ובווייטנאם בחודש פברואר, בניסיון להגיע להסכם על פירוק תוכנית הגרעין.