לקראת חג הפסח שיחול ביום שישי פרסם היום (שני) יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו קרא לעם ישראל לנסות להימנע מאכילת בשר ולחגוג את חג החירות על טהרת המאכלים הצמחוניים/טבעוניים. נתניהו ידוע כמי שהתנסה לאחרונה בטבעונות וכפעיל למען זכויות בעלי החיים, בדגש על המאבק במשלוחים החיים.



"חברים יקרים! אין חג שאני אוהב יותר מפסח! אבל תאמינו לי אפשר לחגוג אותו בשמחה רבה ללא בשר והתעללות ביצורים חסרי ישע. כשעושים על האש יש כל כך הרבה אלטרנטיבות, החל מירקות, טופו, או מקסימום דגים. אפשר למצוא המון מתכונים טעימים באינטרנט ל"על האש" ללא בשר! תנסו את זה החג הזה!".


ברשת לא איחרו להגיב, ותקפו אותו על כך שכתב שאפשר לאכול דגים. נתניהו לא נותר אדיש, וכתב: "אני רואה שעולה הטענה לגבי דגים. הטבעונים יהרגו אותי, אבל לדעתי האישית יש הבדל. לפרות, תרנגולות ועזים יש תודעה עצמית, אישיות, תחושות ורגשות בדיוק אבל בדיוק כמו כלבים. לדגים אין".



בתוך כך, ג'וש בריינר, עיתונאי "הארץ", כתב בתגובה לציוץ הראשון של נתניהו: "אבל זה פחות טעים".



בתגובה לציוץ הלא פוליטי החליט נתניהו לערוך השוואה בין יחסם של אנשי השמאל לבעלי חיים, לעומת יחסם לאסירים פלסטינים ש"רצחו ילדים": "ג׳וש, האנומליה הזאת של אנשי שמאל (לא מדבר ספציפית עליך) שמבכים על זכויות אסירים פלסטינים שרצחו ילדים (אנשים רעים שמגיע להם למות ביסוריים), ומצד שני ליבם כ״כ גס בהתעללות נוראית ורצח המוני של יצורים תמימים וחסרי ישע שלא מגיע להם למות, היא אחת מהטענות שלי על צביעות השמאל".



בריינר ענה לו כי " לא הייתי מרחיק עד לשם. נדמה לי שפשוט אנשים מבדילים בין בני אדם לבין חיות. מסכים איתך שיש גם חיות אדם. אבל עזוב אותך מפוליטיקה, אולי פשוט תזמין אותי לעל האש צמחוני בבלפור ונראה האם באמת יש אלטרנטיבה? אני מוכן לנסות".



נתניהו כתב בתגובה: "דווקא ההבדל הזה בין בני אדם לחיות הוא שמעניין אותי. יש בני אדם רעים שמגיע להם למות (רוצחים, מחבלים וכו). אין פרות, עזים, תרנגולות וחזירים רעים. הם כולם תמימים ולא עשו רע לאף אחד ואין אחד מהם שמגיע לו למות".



בריינר ענה: "אני לא חושב שמתפקידם של בני אדם להחליט על מותם של אחרים, על אף שחלקם ביצעו מעשי זוועה, אלא במקרים מאוד מאוד מאוד חריגים. אני אומר את זה גם כאדם מאמין אבל גם כאדם. זו דעתי.


ולא ענית לגבי ההצעה לעל האש צמחוני. יודע מה, מסכים לעשות אותה אצלי במודיעין. רחוב תכלת 2, זה 24 דקות מי-ם".



להזמנתו השיב נתניהו: "חחח... נחשוב על ההצעה, תודה רבה. נו, אז אם זה לא מתפקידם של בני אדם להחליט על מותם של אחרים כולל רוצחים, אז בטח ובטח אין להם זכות לדון למוות תינוקות תמימים כמו אפרוחים ועגלים".



לזה ענה הכתב: "תחשוב על זה. הירקות עליי. אני לגמרי מבין את ההשוואה שלך, אבל לי קשה לראות בעלי חיים כבני אדם, חרף אהבתי הגדולה אליהם. אני בטוח שעבור החיה אין הבדל, אבל לי חשוב לדעת שעד שהאוכל מגיע לצלחת, החיה לא עברה התעללות ונשחטה בצורה הכי פחות אלימה וקשה. גם היהדות דוגלת בזה, חרף הקושי המובן".