עובד בכיר בקריה למחקר גרעיני בדימונה חשוד בעבירות שחיתות, כך הותר היום (שני) לפרסום בתום חקירה סמויה ארוכה. על פי הודעת המשטרה, החקירה, בשיתוף הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ושוטרים ממחוז חוף ודרום, עברה היום לשלב הגלוי שלה. על פרטי החקירה כולה ועל פרטי החשוד עצמו הוטל צו איסור פרסום. 



הקריה למחקר גרעיני ממוקמת בלב מישור ימין, סמוך לעיר דימונה, ותכליתה ביצוע מחקר באנרגיה גרעינית, ועלי פי פרסומים זרים אף ייצור נשק גרעיני - אף כי ממשלות ישראל השונות מעולם לא הודו בכך באופן רשמי ושומרות באופן מסורתי על עמימות בנושא. 
כידוע, בשנת 1986 נחשפה פרשת מרדכי ואנונו, שהיה עובד בכור שהדליף מידע ותמונות ממנו לעיתונות זרה. מהחומרים שהדליף, עלה כי ישראל החזיקה ארסנל גרעיני מתקדם של בין 100 ל-200 ראשי נפץ אותם ייצרה, וניסיונות העיתונים לאמת את המידע הגיעו לידיעת רשויות הביטחון הישראליות, שפתחו באופן מיידי בחקירה. 

בסיכומו של דבר, נתפס ואנונו על ידי המוסד לאחר שפותה להגיע לבירת איטליה, רומא. הוא נחטף משם על ידי חוליית לוחמי המוסד והובא בחשאי לישראל באוניית משא. בחודש אוקטובר 1986 פרסם העיתון סאנדיי טיימס את המידע והצילומים, כולל שרטוט של מבנה הכור שנעשה על פי תיאורו של ואנונו. העיתון טען כי הפרסום מהווה הוכחה ראשונה לכך שלישראל יש נשק גרעיני.
ואנונו, שהורשע בבגידה ובריגול חמור, ריצה 18 שנות מאסר והשתחרר מהכלא ב-21 אפריל 2004. כיום, מוטלות עליו הגבלות חמורות, ובעבר הוגשו נגדו כתבי אישום בגין הפרתם.