ממשלתו של ד"ר מוחמד אשתייה קיימה היום (שני) את הישיבה הראשונה שלה, במהלכה אמר ראש הממשלה הפלסטיני החדש כי "ישראל הורסת כל אפשרות לתהליך שלום". אשתייה, שהגיע בהליכה לישיבת ממשלתו, הודיע כי הממשלה תתחיל כבר היום בעבודתה. 
 
ראש הממשלה הפלסטיני התייחס להצהרותיו של שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, שאמר כי סיפוח הגדה המערבית אינו פוגע בתהליך השלום. "כל מה שעושה ישראל הורס את תהליך השלום, אם בהעברת השגרירות לירושלים ואם בבניית התנחלויות", אמר אשתייה, וגינה את "בניית 3,160 יחידות הדיור החדשות בהתנחלויות". הוא אף הבטיח להעלות את הסוגיה בדיונים עם הקהילה הבינלאומית.
 
אשתייה הדגיש, כי ממשלתו "תעשה מאמצים כדי לחזק את העמידה האיתנה של הפלסטינים במזרח ירושלים, ותדרוש מהקהילה הבינלאומית לשאת באחריות, במיוחד לאחר שישראל אישרה הריסת עשרות בתים במטרה להרחיב את ההתנחלויות בסילואן".
 

ראש הממשלה הפלסטיני הדגיש עוד, כי "לממשלה יש תוכנית הקשורה בתקציב, בחיזוק האוכלוסייה והמוצרים הלאומיים, ובסיום הסבל של האזרחים בכל מקום".
 
לדבריו, "הממשלה תיישם את ההחלטות של המועצה הלאומית והמרכזית, ותתכונן למפגש של הנשיא מחמוד עבאס עם שרי החוץ של הליגה הערבית ב-21 בחודש".