מועד פרסום יוזמת השלום של טראמפ מתקרב, ובארצות הברית נערכים למשמעויות הרחבות יותר של הצגת התוכנית, שלא צפויה להתקבל באהדה בעולם הערבי. ארה"ב מעריכה שיהיה זעם ומהומות, אולי בדומה למה שהיה כשהועברה השגרירות אמריקאית לירושלים, ולכן נערכים בבית הלבן לאפשרות זו, תוך תגבור האבטחה סביב שגרירויות ארה"ב ברחבי הארץ, כך דווח הערב (שני) בחדשות כאן 11.

בכיר אמריקאי אמר לכאן 11 כי "אנחנו מקווים להכריז על תוכנית שלום שתהיה מקובלת על שני הצדדים, ושתוכל להביא שלום שיישמר לאורך זמן באזור. בנוגע לתגובות של אנשים לתוכנית כאשר תיחשף, לא ניתן לצפות אותן בוודאות, אבל אוכל לספר לך שאנחנו מתייחסים ברצינות להגנת הכוחות - נעשה כל שיידרש כדי לשמור עליהם בטוחים".

כזכור, לאחר החלטת ארה"ב להעביר את שגרירותה לירושלים התרחשו הפגנות רבות ברחבי העולם הערבי. במרוקו, למשל, יותר מ-10,000 בני אדם יצאו לרחובות העיר קזבלנקה, כשהם נושאים דגלי פלסטין ושלטים עליהם נכתב "אל קודס היא בירתה הנצחית של ירושלים".  

כמו כן, ברצועת עזה התרחשו במקביל לטקס פתיחת השגרירות מהומות קשות, במהלכן נהרגו למעלה מ-60 בני אדם מאש צה"ל, בעוד שאלפים נוספים נפצעו.