ועדת הבחירות המרכזית סיימה היום (שלישי) את כל הליך הספירה והבקרה של ההצבעה בבחירות לכנסת ה-21. על פי התוצאות הסופיות, יהדות התורה עלתה ל-8 מנדטים על חשבון הליכוד שירד ל-35, כמספר המנדטים של כחול לבן. 

כמו כן, לפי הספירה הסופית, הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד נשארת באופן רשמי מחוץ לכנסת, זאת לאחר שקיבלו רק 3.22% מקולות הבוחרים. בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו לאחר סיום הבדיקה החוזרת, כי לא רק שלא נגרעו קולות מהימין החדש כפי שטען במהלך השבוע האחרון יו"ר המפלגה בנט, אלא אף נרשמו שלושה קולות עודפים.

המנדט השמיני ליהדות התורה אומר למעשה כי הליכוד תהפוך למפלגה השנייה בגודלה לאחר כחול לבן, מאחר וממפלגת השלטון צפוי לפרוש ח"כ אלי בן דהן לאיחוד מפלגות הימין, מה שישאיר אותה על 34 מנדטים.
 
אתמול, בפתח ההתייעצויות של הנשיא ראובן ריבלין עם משלחת יהדות התורה, הפתיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כשסיפר לנשיא כי קיבל עדכון מוועדת הבחירות המרכזית, שלפיו יהדות התורה זכתה במנדט נוסף על חשבון הליכוד. בוועדת הבחירות מיהרו אומנם להבהיר כי “הוועדה אינה מוסרת עדכוני ביניים בדבר תוצאות הבחירות למי מבין רשימות המועמדים" וכי "החישובים לחלוקת המנדטים יתבצעו אך ורק בתום הליך הבקרה והבדיקות שמבצעת הוועדה”.
אולם בליכוד דווקא הביעו חשש מההתפתחות. הסיבה לדאגה נעוצה בכך שח”כ אלי בן דהן, ששוריין במקום ה־28 ברשימת הליכוד, עשוי לפרוש לאחר השבעת הכנסת ולשוב למפלגת האם שלו, איחוד מפלגות הימין. במקרה כזה הליכוד יירד במנדט נוסף ל־34, אחד פחות ממספר המנדטים של כחול לבן. בפועל אומנם אין לכך לכך משמעות מעשית. אולם מבחינה הסברתית ותעמולתית, כחול לבן יכולה להציג את עצמה כרשימה הגדולה ביותר בכנסת ואילו ראש הממשלה נתניהו, אם יצליח להרכיב ממשלה, יהיה נציג הרשימה השנייה בגודלה.
 
יצוין שהיה זה נתניהו שהפציר בראשי איחוד מפלגות הימין להתאחד, למרות המחלוקות ביניהם. בבית היהודי דרשו מראש הממשלה בתמורה לשריין מקום לאחד ממועמדי הבית היהודי במקום ה־28 ברשימת הליכוד, ולאחר הבחירות ישוב המועמד למפלגתו. נתניהו הסכים ולמקום ה־28 שוריין כאמור ח”כ אלי בן דהן. בעקבות התפטרותו של פנחס עידן ממועמדות לרשימת הליכוד קודם בן דהן למקום ה־27.
 
לוועדת הבחירות המרכזית ולבג”ץ הוגשו עתירות כדי למנוע את השריון, אך הן נדחו. כעת, אם בן דהן יממש את ההסכם ויחזור למפלגת האם, הליכוד עלול למצוא עצמו המפלגה השנייה בגודלה בכנסת ה־21.