אחרי לילה של פעולות כיבוי, בו אף היה חשש לאחת הכנסיות המפורסמות בעולם, הודיעו לפנות בוקר (שלישי) הרשויות בצרפת כי קתדרלת נוטרדאם אמנם נפגעה קשה בשריפה שפרצה בה, אך שרדה את האש ועודנה עומדת, וכך גם שני צריחיה המרובעים האייקוניים. עם זאת, גג המבנה נפגע קשות ואחד הצריחים האחרים בבניין קרס.



נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נשא נאום למרגלות הקתדרלה, שם הודיע על מאמצי השיקום שהוא מתכנן למבנה. "הנורא מכל נמנע", אמר הנשיא והוסיף, "אנחנו נבנה מחדש ביחד - זוהי השליחות של צרפת לשנים הבאות", הוא הוסיף. מקרון אף הודיע כי יבקש מהעולם סיוע בשיקום המבנה ההיסטורי.


המיליארדר הצרפתי פרנסואה פינו התחייב לתרום 100 מיליון יורו לשיפוצים שצפויים להימשך שנים רבות. בשלב זה נראה כי השריפה נגרמה במהלך שיפוצים שאירעו במקום. במשטרת פריז פתחו בחקירה אודות הגורם לשריפה.

צילום: רויטרס


השריפה. צילום: רויטרס



 
הקתדרלה הגותית היא מקום מושבו של הארכיבישוף של פריז, ובנייתה הסתיימה בשנת 1345. היא נמצאת בימים אלו בשלבי שיפוץ, ופסלי ברונזה הוסרו ממנה רק השבוע בשל עבודות, הכנסייה ידועה עוד כמקום עלילת הרומן הגיבן מנוטרדאם מאת הסופר הצרפתי ויקטור הוגו, ונחשבת לאחד האתרים המתויירים והמוכרים של עיר האורות. לפני כחודש פרצה אש בכנסיית סן-סולפיס, הכנסייה השנייה בגודלה בפריז, אך הנזק שנגרם לה היה קטן.