שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר בראיון לסוכנות הידיעות "ספוטניק" כי "אבו מאזן מוכן לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא תנאים מוקדמים, אם מוסקבה תארח פגישה זו". הוא הוסיף: "פלסטין תדחה כל הצעה להסדר ישראלי-פלסטיני, שאינו כולל עצמאות מדינת פלסטין". שר החוץ הסביר כי "הפלסטינים יפנו לבית הדין הפלילי בהאג בבקשה לדון באיומים האמריקנים נגד בית הדין במידה ויפתח בחקירה נגד ישראלים".
כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן השביע שלשום את הממשלה הפלסטינית ה־18 בראשות ראש הממשלה הנכנס, הכלכלן ד"ר מוחמד אשתיה, יועצו הוותיק של יו"ר הרשות. ההשבעה נערכה שוב, לאחר שהתברר שבזו שהתקיימה שלשום קראו השרים נוסח שגוי.
אשתיה משמש כשר הכלכלה והפיתוח מאז 1996. ב־2009 נבחר כחבר בוועד המרכזי של פת"ח ושימש כשר תשתיות ושיכון בשנים 2005־2009. הוא גם היה חבר בצוות המו"מ הפלסטיני עם ישראל והשתתף במגעים על פתרון קבע בוושינגטון ב־2010. הוא ישמש גם כשר הפנים וההקדשים - עד למינוי שרים לתיקים אלה.

ממשלתו של אשתיה תצטרך לטפל בכמה סוגיות, בהן המצב הכלכלי ההולך ומידרדר בגדה המערבית והפיוס עם חמאס, שאינו מכיר בממשלה החדשה. חמאס כינה את הממשלה החדשה "ממשלת פילוג", ובכיר החמאס אחמד באחר טען שהיא "לא חוקתית, הוקמה בניגוד לחוק היסוד והושבעה בפני מחמוד עבאס - שהקדנציה שלו הסתיימה". לדברי באחר, "הממשלה היא אנטי לאומית, לא מוסרית ולא חוקית".
שר החוץ ריאד אל־מאלכי, שרת התיירות רולא מעאיעה ושר ההסברה וסגן ראש הממשלה נביל אבו רודיינה, ששימש כדוברו של אבו מאזן, יישארו בתפקידיהם, וכך גם גם שר האוצר שוכרי בשארה, המכהן בתפקיד זה מאז 2013. על המגעים להרכבת קואליציה:  כל עוד אזרחי ישראל בוחרים לתת במספרים גדולים את קולותיהם למפלגות קטנות צריך לכבד את זה.