כנגד 4 בנים דיברה התורה וכנגד 4 בעלים דיברה חתונה ממבט ראשון: "אחד חכם ואחד רשע ואחד תם ואחד שאינו יודע לשאול". בפרק האחרון של "חתונה ממבט ראשון" ארבעת גברברי הריאליטי נראו, כיאה לחג הפסח הממשמש ובא, כמו ארבע דמויות מההגדה של פסח. וגם אליהו הנביא, בדמותו של הגבר החמישי של התוכנית, קפץ לבקר.



חכם - יוגב שלנו מתגלה כחכם של הפרק. יוגב מבין שבתאל היא הדבר הכי טוב שהוא יכול להשיג בערבות תאשור אבל נדרשת ממנו עבודה שימור יסודית על מנת להשאירה. לפיכך, הוא לוקח אותה לעיר הכי יפה בארץ וכאשר בתאל מצהירה שהיא מוכנה לגור בעיר הזאת - יוגב לא נופל בפח ומיד מציין שהוא רוצה לעשות לה ילד. וזה רבותיי, המשפט שמדליק כל רווקה עם חוט אדום ושחלות. זה ו-"מה לשים לך בפיתה".



חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון. צילום מסך




רשע
(כמטאפורה,לא באמת רשע) - אלון, שתהיתי על קנקנו עוד בירח דבש, מתגלה כסיוט של כל רווקה. מי מאיתנו לא עברה את זה? גבר שלא מפסיק לעוף עליך ב-3 פגישות הראשונות אך מתקרר ומאבד עניין כמו ילד קטן. דיקלה נשברת מהמרחק, מההקרבה ובעיקר מהלמלמיות שלו, ובוחרת לפתוח את הכל.



אלון מתנהג כאילו היא אורחת מפרוייקט תגלית והשיא מגיע כשהוא עונה לה: "תשתי מים קרים". אתם יודעים מה מדהים? שאלון תופס עליה תחת בזמן שהיא מרגישה נחותה כי היא לא אשה עם עיניים כחולות כפי שהוא דרש מהמומחים (מי שישמע - הוא ג'יימס דין). תעודת עניות ללא מעט רווקים בארץ. פלא שהוא לא רוצה לדבר על העבר שלו עם נשים? אני מנחשת שאין עבר! ריבונו של עולם, האישה היפיפה והמושלמת הזה נוסעת 4 שעות כל יום כדי לגור איתך, המינימום זה לפנק את שניכם עם ארוחת ערב ויציאות מידי פעם ובטח שלא לומר לה שהיא "אישה נוחה". מי רוצה להיות נוחה? מה אנחנו אמריקן קומפורט? מעריצה אותה על האיפוק. סביר להניח שבשלב הזה הייתי מציתה לו את הגיטרה.



חתונה ממבט ראשון, אלון, דיקלה. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון, אלון, דיקלה. צילום מסך




תם
- ליאור קריפ של אמונות תפלות והפרק הוא מתגלה כאשכנזי הכי מזרחי שיש. אממה, כל המנחוס עליו מאז החופה: הכוס שלא נשברה, הבשר עם החלב בארוחה, הזבוב שסירב להיפטר מהם ומעל הכל הפציעה בירח דבש. איך סבתי הייתה אומרת - "עין הרע נמצאת במי שמאמין בה". שרונה וליאור חמודים בנפרד וכידידים אך אני לא רואה איך הדבר הזה מתפתח לכדי אהבה. לא נעים מהמומחים שהשקיעו במכתב וגם ציפו להרים וגבהות.. מה שכן, שרונה מתגלה כאישה עם הרגליים על הקרקע לעומת ליאור שמרגיש קצת קטן עליה. אגב, מישהו יודע מאיפה השמלה האדומה שלה ולמה היא התלבשה לרכבת תחתית כאילו היא הולכת לחתונה?



חתונה ממבט ראשון, ליאור, שרונה. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון, ליאור, שרונה. צילום מסך




זה שאינו יודע לשאול
- מסכן לירן, מקבל את כל הטרטורים של הזוגיות רק בלי מגע או חיבה. במקום לדרוש משירי תשובות הוא פונה לפסיכולוגית שיש מצב שכרתה עם שירי ברית שמטרתה להוציא את לירן משוגע. מקומם כשהפסיכולוגית המושתלת מוצאת בלירן דופי במקום לנער את שירי בראבק.


שירי מצידה מרגישה אינטימיות כשהיא צופה עם לירן בטלוויזיה וזה מצחיק כי לי ולאינטרקום בבניין שלנו יש יותר אינטימיות מאשר לשני אלה. לירן רוצה להתאוורר ושירי מציעה שייצא עם חבר כדי שיכניס בו תורה. טעות חייה. החבר מציע ללירן טינדר ופולט שגם ללירן יש עבר בעייתי. שירי, עצה לחיים - לא משחררים גבר ממורמר לחברים.



אליהו הנביא קפץ לביקור, אך סירב לקחת את כוס היין שחיכתה לו בקוצר רוח - כמשל לדודו, צוקית והסדין הבעייתי. נראה שהכל הדוק ותפור בין שניהם - חוץ מהסדין והטינננינאי. צוקית נדלקת מדודו כמו שאני נדלקת ממבצעי סוף עונה בזארה אך דודו לא חותר למגע. דודו מתוק ויש לו משפחה מדהימה וזה גורם לי להתבאס בשבילה וגם בשבילו, סקס זה אחלה דבר… כדאי לנסות מדי פעם.



חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
חתונה ממבט ראשון. צילום מסך