"כל עוד ירושלים לא על השולחן, גם תכנית טראמפ לא תהיה על שולחן", כך אמר היום שר ההסברה הפלסטיני נביל אבו רודיינה, בפגישה ברמאללה עם עיתונאים ישראליים, שאורגנה על ידי יוזמת ז׳נבה. אבו רודיינה, המשמש גם כדוברו כיועצו הקרוב של אבו מאזן, הוסיף ואמר שכל תכנית צריכה להתבסס על העקרונות הקודמים של המו״מ - שתי מדינות על בסיס גבולות '67 עם חילופי שטחים ושתי בירות בירושלים. 
אבו רודיינה ציין כי הוועד המרכזי של אש״ף יתכנס בקרוב ויקבל החלטות קשות לגבי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ונסיגה מפרוטוקול פריז המסדיר את היחסים הכלכליים בין הצדדים. ״החלטת ישראל לקצץ 42 מיליון שקל לחודש מכספי המסים המגיעים לנו גורם להפסקת משכורות לאנשי הביטחון שלנו ויהיו לו השלכות חמורות״, ציין שר ההסברה.
במפגש, לצד ראשי יוזמת ז׳נבה משני הצדדים, נכחו גם חבר הוועד המרכזי של פתח׳ מוחמד אל מדני, שרים לשעבר, יועצים לנשיא וחברי הוועדה של אש״ף לקשר עם החברה הישראלית. 
פגישה ברמאללה
 

גדי בלטיאנסקי, מנכ"ל יוזמת ז'נבה, אמר: ״על ממשלת ישראל לדבר מייד עם ההנהגה הפלסטינית ולהבהיר לארה״ב כי תכנית שלא תיתן סיכוי לשלום רק תגביר את הייאוש ותגביר את הסיכוי לאלימות".

מוקדם יותר, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר בראיון לסוכנות הידיעות "ספוטניק" כי "אבו מאזן מוכן לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא תנאים מוקדמים, אם מוסקבה תארח פגישה זו". הוא הוסיף: "פלסטין תדחה כל הצעה להסדר ישראלי-פלסטיני, שאינו כולל עצמאות מדינת פלסטין". שר החוץ הסביר כי "הפלסטינים יפנו לבית הדין הפלילי בהאג בבקשה לדון באיומים האמריקנים נגד בית הדין במידה ויפתח בחקירה נגד ישראלים".
 
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן השביע שלשום את הממשלה הפלסטינית ה־18 בראשות ראש הממשלה הנכנס, הכלכלן ד"ר מוחמד אשתיה, יועצו הוותיק של יו"ר הרשות. ההשבעה נערכה שוב, לאחר שהתברר שבזו שהתקיימה שלשום קראו השרים נוסח שגוי.אשתיה משמש כשר הכלכלה והפיתוח מאז 1996. ב־2009 נבחר כחבר בוועד המרכזי של פת"ח ושימש כשר תשתיות ושיכון בשנים 2005־2009. הוא גם היה חבר בצוות המו"מ הפלסטיני עם ישראל והשתתף במגעים על פתרון קבע בוושינגטון ב־2010. הוא ישמש גם כשר הפנים וההקדשים - עד למינוי שרים לתיקים אלה.