אחד החיבורים הבולטים וההרמוניים ביותר בשנה האחרונה קרה בין קרן פלס לרון בוחניק, שנחשף לראשונה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" ב־2016, אך פרץ לתודעה לפני שנה עם "צבעים", להיט ענק שבו שר במסגרת הפרויקט של גיל ויין. "הצלם זיו קורן, חבר טוב שלי, הכיר לי את בוחניק", מספרת פלס על המפגש הראשון ביניהם. "זיו יודע שאני בתקופה שבה אני מחפשת לפגוש קולות מעניינים ולשתף פעולה עם זמרים לא מוכרים, שיש להם מה לתת לשירים שלי ולשירים שלי יש מה לתת להם. זיו שמע את בוחניק מנגן בגיטרה, והתקשרתי אליו לשאול אם הוא רוצה להיפגש. לשמחתי הוא גר בגבעת אולגה, לא רחוק מהיישוב חופית, שם אני גרה. נפגשנו, ובעוד באותו הלילה הקלטתי אותו ל'שקופים'. זה פשוט היה בדיוק הקול שחיפשתי באותו זמן".



כש"שקופים", הדואט הראשון שלהם, השתחרר לאוויר, הוא הפך בתוך זמן קצר לאחד הלהיטים היותר מושמעים ברדיו ובמדיה התקשורתית, כשהוא מעורר עניין רב וסקרנות. השניים המשיכו את שיתוף הפעולה בשיר נוסף, "מעבר לנהר", שכתבה פלס והלחינה עם אמיר דדון, וגלעד שמואלי הפיק מוזיקלית. לדברי פלס, שיתוף הפעולה השני בין השניים נוצר שוב בזכות הקול הנכון במקום הנכון. "לא תכננו מראש להקליט יותר משיר אחד. גם 'מעבר לנהר' לא קרה איתו ישר. הקלטתי הרבה זמרים שניסו את זה. זה שוב ישב הכי יפה ביחד", היא מספרת.





הקליפ המיוחד לשיר, שביים רוני קליינר וצולם בניו יורק, הצליח להוציא מפלס, מבוחניק ומהצוות המקצועי רגע מרגש במיוחד. "נוצרה הזדמנות עם צוות של אנשים מאוד מוכשרים, שבמקרה היו שם בזמן שרצינו לצלם. הצטלבו דרכינו והחלטנו לטוס לשם ולהצטרף אליהם. בזכות ההרכב האנושי של הצוות, שמונה גם חברת הפקה ישראלית וגם אנשי מקצוע מקומיים, חשבנו שזה יהיה גם סוג של 'מעבר לנהר'. בסוף הקליפ, כשצילמנו את זוג הזקנים בלוקיישן האחרון ליד ברוקלין ברידג׳ מול ההדסון ריבר, אף עין לא נותרה יבשה, גם הצוות המקומי שלא הבין מילה בעברית. כל אחד הצליח למצוא בזקנים בבואה של עצמו".



על מה השיר?
"'מעבר לנהר' הוא הזמנה לעבור שלב בחיים, לנתק מגע עם רכיבים מהעבר, אם הם רכיבים טובים או פחות, ולאפשר לעצמך להתחדש. זה קורה בכמה צמתים משמעותיים בחיים כמו: לידה, גיוס לצבא, אהבה ראשונה, פרידה, מוות. זה משהו שקורה לנו על בסיס כמעט יומיומי, כשצריך להתגבר על קיבעונות ולאפשר לעצמנו לצמוח. 'מעבר לנהר' זה המקום שבו אתה בעצם כבר אחר".



מה כל כך מושך אותך בשיתופי פעולה עם אמנים?


"בשונה מכל מה שעשיתי מתחילת דרכי, היום אני מתייחסת למוזיקה שלי כאל מגרש משחקים, שלא רק אני יכולה לשחק בו".



שני השירים של פלס ובוחניק יצאו במסגרת פרויקט חדש שעליו שוקדת פלס, תחת הטייטל "שקופים". הפרויקט, שעתיד לראות אור על גבי אלבום, מלווה גם בסיבוב הופעות חדש ומסקרן.




"'שקופים' הוא מעין פרויקט שבו אני מזמינה זמרים לקחת את תפקיד המוביל. אין לי זמרי ליווי", מסבירה פלס. "יש לי זמרים שמגלמים את מירי מסיקה, הראל סקעת ואמיר דדון - שלוש דוגמאות ליוצרים אדירים שזכיתי לעבוד איתם. אנחנו משחקים עם השירים ועושים איתם דברים חדשים ביחד. זה תענוג גדול. תמיד אהבתי לעבוד עם זמרים. מאז שהתחלתי לכתוב לאחרים וגם דרך העשייה שלי בתיאטרון, סוף־סוף אני מצליחה להביא את החזון הזה לבמה, במסגרת ההופעה שלי".

מה צפוי במופע החדש?
"'שקופים', שייצא בקיץ, יהיה סיבוב הופעות שבו אגיע עם רון בוחניק, קלרה סבג ואורחים נוספים לבצע את השירים שלי מכל השנים. כמו שאמרתי, אנחנו משחקים עם השירים ויוצרים דברים חדשים. הכל מאוד לא קונבנציונלי. במקום בס, לדוגמה, יש לנו נגן טובה".

איזה טיפ היית נותנת למוזיקאים צעירים?
"לפענח מה הדנ"א האמיתי שלהם ולשמור עליו בקנאות. אפשר ליצור חומרים שיצליחו מסחרית, מתוך חשיבה ותכנון קר, אבל זה לעולם לא יתפוס לאורך זמן. הקהל לא מטומטם".

מה דעתך על השיר של קובי מרימי, הפייבוריט שלך?
"מרימי נפלא. אני מאחלת לו מכל הלב ליהנות מהדרך. זה כל מה שחשוב".

איפה תצפי באירוויזיון?
"על מקרן ענק אצלנו בבית. אנחנו אנשים מינימליסטיים".

"שקופים", 25 במאי, זאפה אמפי שוני; 15 ביוני, אמפי עומר; 29 ביוני, אמפי מיני ישראל