עימות חריף בין ועדת הבחירות המרכזית לבין מפלגת הימין החדש. הוועדה הודיעה היום (שלישי) על סיום הליך הספירה והבקרה של ההצבעה בבחירות לכנסת ה-21, ומתוצאות האמת עולה כי מפלגת "הימין החדש" של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד נשארת בחוץ. המפלגה החדשה, שהוקמה בקול תרועה רמה, הגיעה על פי ועדת הבחירות המרכזית ל-3.22 אחוז, מעט פחות מאחוז החסימה אותו יש לעבור כדי להיכנס לכנסת. 
לטענת הוועדה, בבדיקה חוזרת של עשרות פרוטוקולי ההצבעה מכלל הקלפיות הארציות, שנעשתה בעקבות בקשתו של השר בנט, לא נמצאו כל פגמים מהותיים - ואף נמצאו שלושה קולות עודפים לטובת הימין החדש. 
בתגובה לטענות הוועדה, הוציאה מפלגת "הימין החדש" הודעה חריפה לפיה הם מצאו ב-8 אחוז מהקלפיות פערים, "בחלקן גם הונאות חמורות". המפלגה ציינה לדוגמה את קלפי מספר 53.2 בעפולה, בה נראה כי ישנו פער בין רישום הקולות בפועל לבין הזנתן לאתר האינטרנט של ועדת הבחירות המרכזית. "ניכר שזו אינה טעות הקלדה, אלא העברה מכוונות ובלתי חוקית של קולות ממפלגה למספר מפלגות אחרות", נטען.
 

"בניגוד להודעתה הנחפזת של מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית", נמסר מהימין החדש, "בבדיקה שביצענו יחד עם הוועדה נמצאו ממצאים חמורים וחד משמעיים לזיופי בחירות חמורים. לצערנו, ביקשנו ממנכ"לית הוועדה להמתין עם ההודעה לתקשורת עד לתום הבירור, אך החיפזון להוציא גבר על ההיצמדות לעובדות. נציין שעד כה, הוועדה התנהלה דווקא בצורה ראויה תוך שיתוף פעולה, כך ששינוי הכיוון הפתאומי מעורר תמיהה".
כאמור, המפלגה טוענת כי ב-8 אחוז מהקלפיות המדגמיות שהועברו לבדיקת הוועדה נמצאו פערים בין מספר הקולות שנרשמו במחשב המרכזי, לבין מספר הקולות בפועל. "ישנם מצבים בהן נמחקו כל קולות הימין החדש בקלפיות מסוימות, ולכן איננו מבינים את הודעת הוועדה". 

עוד נמסר, כי ב-10 אחוז מהקלפיות המדוברות, "עד לרגע זה לא קיבלנו העתק של פרוטוקול הקלפי, כך שאין לנו כל אפשרות לבצע את הבדיקה. אנשי הימין החדש ממשיכים בבדיקה יסודית כדי לגבש את החלטתנו לגבי ההמשך, ונפרסמה ברגע שנשלים את הבדיקה. את ההחלטה נקבל על סמך כלל הנתונים והבדיקות".

"מצוקה מובנת"

אלא שכאן לא נגמרו חילופי ההאשמות. ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הודעה, בה היא מותחת ביקורת חריפה על מפלגתם של בנט ושקד. "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות. הוועדה מבקשת להבהיר כי היא דוחה מכל וכל את טענת הימין החדש באמצעות השר בנט, כפי שפורסמו היום, לפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות".



עוד מסרה הוועדה, כי "טענות הימין החדש על 8% מהקלפיות הן מטעות, שכן, מדובר בתוצאות (שרובן, כאמור לרעת הימין החדש), מ-5 קלפיות בלבד, מתוך כל הקלפיות שנבדקו לבקשתם ובנוסף, ועדת הבחירות בדקה, מיוזמתה, מאות רבות של קלפיות באופן מדגמי, במבצע טוהר הבחירות, ומצאה פגמים מזעריים בלבד, שתוקנו על ידה. לאחר שבבדיקה מדוקדקת זו, נמצא שגם בטענות אלה של הימין החדש אין כל ממש, ממשיכים נציגי הרשימה לערוך בדיקות נוספות, ולפרסם נתונים לא בדוקים ומטעים".